Archief - HD kapot? winxp start niet op

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stimpy

Legacy Member
ik zet pc op, bij het tweede opstartscherm komt er een leesschrijffout, met als enige optie ctrl alt delete maar na opnieuw opstarte dus nog altijd dezelfde foutmelding
veilige modus werkt ook niet
kdacht dus van eens met BART PE (een soort OS dat volledig op cdrom opstart) eens te kijken of ik nog aan gegevens op mijn harde schijf kan
de verkenner van PE start niet op (omdat hij niets kan lezen?)
als ik in het doscommand venster naar c: (waar winXP home) opstaat wil gaan (dus gewoon c: [enter]) komt er: "Gegevensfout (cyclinische redundantiecontrole)

de d partitie eens proberen (gewoon data)
d: [enter]
het volume bevat geen herkenbaar bestandssyteem.
controleer of alle vereiste bestandssyteemstuurprogramma's zijn geladen en of het volume niet is beschadigd.


Iemand enige raad wat ik kan doen?

tnx alvast


edit: de verkenner in BART PE geeft al mijn partities als verwisselbare schijven weer, maar er staat niets op, gewoon leeg in die verkenner
in de dos prompt zegt hij nu bij c: [enter] het apparaat is niet klaar (bij de ander partities ook)

ik heb ondertussen niets veranderd

Stimpy

Legacy Member
ik kan natuurlijk altijd proberen formateren, maar dat hou ik als laatste optie
gaat hij windows kunnen installeren, of kan men hd niets meer kunnen schrijven of lezen?

shimbayi

Legacy Member
Controleer de harde schijf eens met de tool van de fabrikant.

Wover

Legacy Member
kijk ns in de bios of de windows hd wel als eerste opstarthardeschijf staat.

het kan zijn dat dit versprongen is als je die opnieuw hebt aangesloten ofzo,
dat probleem had ik althans wanneer ik de schijf terug aansloot :)

Als ze kapot is, dan zou ik bijna durven zeggen dat het tegenwoordig een plaag is, want op dit forum zie ik de ene na de andere hardeschijf kapot gaan, de mijne is sinds gisteren ook total loss :). Thank god we have back-ups. kan het misschien iets te maken hebben met luchtvochtigheid, of magnetische storingen door spionagesattelieten van bush :p:p

McBr@in

Legacy Member
Lol, conspiracy theories op telenetforum :D


Idd, vooral bios eens checken en boel eens laten scannen met toolke van de fabricant. Format is echt laatste mogelijkheid die je moet overwegen. Als dat niet lukt mag je de schijf toch wegsmijten of inruilen in garantie en ben je de data zowieso kwijt.


Ook de kabels nog eens checken, of alles wel goed zit.

Stimpy

Legacy Member
wat voor toolkes kunnen dat zijn dan?
pc maakt nu ook rare geluide bij opstarte :s in bios staat alles goed denk k

cdrom, hdd0, hdd1 (zelf gezet voor zekerheid)

ma hij heeftnu zelf probs met vanaf cdrom opstarte :s voor te formatere

Stimpy

Legacy Member
ik denk van wel, op school een image van gekrege dus da zal wel legaal zijn zker ? :)

just pc opegedraait, kabels steke nog goe voor zover ik zie, bios ook normaal, rare geluide wel weg door em ope te draaie, of toch al verminderd

Stimpy

Legacy Member
vanaf cd boote lukt dus ook al nimmer :s
en nu zegt hij (zonder cd)

disk boot failure, insert system disk and press enter
hij ziet dus al men partities enzo als verwisselbare schijve precies (die leeg zijn)

McBr@in

Legacy Member
Is wel raar dat hij nu op alles fouten begint te geven. Denk dan toch dat er een stuk hardware helemaal naar de zak is. Ik begin zelf te denken aan uw moederbord...

Stimpy

Legacy Member
win boot hij niet meer, bart pe met heeeel veel vertragingen en tikken ertussen enzo

cdboot: memory overflow error
c: plaats een schijf of ander geschikt medium in station c:
men d partitie: het volume bevat geen herenbaar bestandssysteem. controleer of alle vereiste bestandssysteemstuurprogrammas zijn geladen en of het volume niet is beschadigd
gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)
druk op een toets als u de computer vanaf dcrom wilt opstarten...... fout tijdens laden van besturingssysteem
schijfleesfout
druk ctrl alt delete om opnieuw op te starte

een greep uit het aanbod van verkregen errors

Stimpy

Legacy Member
ff update

opstarte met windows cd rom lukt (gaat heel traag, blijft heel lang hangen bij opstartschermen)
vanaf tmoment dak wil installere vraagt hij welke partitie, ma in da kaderke waar uw schijve normaal instaan staat nu nix, tis gans leeg dusja, zal wel kapot zijn zeker

binnedoen onder garantie ..

tnx voor de replies
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan