Archief - Harddisken aansluiten op asus 8av deluxe

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

V_A_L

Legacy Member
Ik ga me het asus 8av deluxe mobo aankopen. Er is een southbridge en een promise controller om harddisken aan te sluiten. Diegene die dit mobo hebben, zullen wellicht gelijk ik meerdere harddisken bezitten.
Hoe sluit je die best aan?
- Zoveel mogelijk op de southbridge?
- 1 disk op southbridge met OS, andere disken op promise?
- ....

(Kheb 1*36gB sata WD raptor voor OS, 1*200gB ata maxtor en 1*80 sata maxtor)

(Kheb ook nog 2*80gB maxtor in raid0 op adaptec 1200A PCI kaart. Maar der is zeker geen ata raid controller op dat mobo op die PCI kaart te vermijden?)

Mobutu

Legacy Member
jawel zu, volgens mij is er wel ata raid, ik heb dit mobo en heb hier sata raid ...

Fr@gsta

Legacy Member
Je gaat dan toch voor de A8V. Nu ik de MSi zelf heb kunnen testen kan ik hem u toch warm aanbevelen. Zeer snel bordje op stock speeds.

sandratest

V_A_L

Legacy Member
Fr@gsta zei:
Je gaat dan toch voor de A8V. Nu ik de MSi zelf heb kunnen testen kan ik hem u toch warm aanbevelen. Zeer snel bordje op stock speeds.

sandratest

Ja, idd, kga voor den asus, rev 2 gaan. De poll asus/msi was 50/50. MSI kost +-15 euro meer dan den asus.

V_A_L

Legacy Member
Mobutu zei:
jawel zu, volgens mij is er wel ata raid, ik heb dit mobo en heb hier sata raid ...

Kan nog iemand anders verifieren dat den asus 8av deluxe ata raid heeft?

own^Shady

Legacy Member
hmz da em sata raid eeft da weetek zeker maar ata.. (kheb maar 1 ata schijf dus i donnow)
kzal anders vanaaf es zien :)

Exit

Legacy Member
lees die handleiding dan, staat gewoon op asus site, zoek den info van da mobo om te zien wa er allemaal op steekt, is 2sec werk! :sleep:

V_A_L

Legacy Member
Exit zei:
lees die handleiding dan, staat gewoon op asus site, zoek den info van da mobo om te zien wa er allemaal op steekt, is 2sec werk! :sleep:

Dat heb ik bekeken, maar er staat iets van dual raid. Das schijnt sata +ata. Ma zoiets is toch redelijk stom? Der is al ne sata raid op, waarom zetten ze er gene ata raid bij ipv ata+sata raid. Alle, tkan ook zijn dak het verkeerd lees.
Tis daarmee dak het hier vroeg.

Mijn originele vraag was wel hoe ge best de harddisks op de 2 controllers aansluit.

Davion

Legacy Member
zet u raptor op de southbridge voor OS, zet die 200Gb daarbij en zet die 80GB op de Promise controller in IDE mode..

Zet u adaptec raidkaartje er gewoon bij in in u nieuwe config :)

V_A_L

Legacy Member
Davion zei:
zet u raptor op de southbridge voor OS, zet die 200Gb daarbij en zet die 80GB op de Promise controller in IDE mode..

Zet u adaptec raidkaartje er gewoon bij in in u nieuwe config :)

Waarom deze config?
Die 80gB is wel sata. Kunt ge da in IDE mode zetten?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan