Archief - Half-geformatte HD: gegevens recupereren?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

rom

Legacy Member
Vriend van mij had WinXP Home (op een Aldi-pc, denk ik). Wil er om 1 of andere vreemde reden win98 opzetten (op andere partitie dan winXP), maar vergist zich van partitie en ziet dat pc de partitie van WinXP (waar ook belangrijke files opstaan) begint te formateren. Reeds na enkele seconden heeft hij het door en trekt stekker uit stopcontact (paniekreactie). Hierna probeert hij te booten vanop die HD wat niet lukt. De bootable WinXP-cd vindt hij niet terug (maar ik zie niet in wat hij met die bootable cd is).

Ik zou hem willen helpen door toch de gegevens op zijn HD te recupereren. Ik ben van plan zijn HD in een externe usb-bak te stoppen en zo te lezen, maar zal dit wel lukken? Op wat moet ik letten? Gaat mijn pc zijn HD kunnen lezen? vb wat als bootsector van HD is aangetast door gedeeltelijke formatering?

$woop

Legacy Member
Mijn hd's zijn overlaatst allemaal lkkr geformatteerd geweest door wat spam en virussen. Geloof mij, als je 180GB aan opslag hebt dan is dat wenen :woohoo: ! Maar ik heb toch redelijk veel kunnen terughalen, met O&O DiskRecovery dat is een programme dat alles terugvind uit een geformatteerde NTFS of FAT. En dit allemaal geordend in mappen per bestand AVI, JPG, MPG, ASF... Voor games is dit natuurlijk niet bruikbaar maar voor films, muziek en foto's zker een aanrader. Formateer de hd gewoon en scan de partitie's dan met O&O DiskRecovery!

Greetzz O $woop

Exit

Legacy Member
formateren is pas geformateerd als ie 100% bereikt.
bootable cd is om die hd trachten te bereiken
welke error als ie wil booten?
is externe case, dunno, als er fout zit gaat ge die best in nen pc intern steken als 2de schijf, eens schijfcontrole doen.

rom

Legacy Member
error bij booten weet ik niet.
Ja, met die bootable cd kan hij maybe nog aan HD, maar daarmee is hij nog niets, he? (tenzij hij via bootable cd ook zijn cd-writer aan de praat krijgt om files te copieren op cd)

$woop, wat jij voorstelt hou ik toch liever als laatste toevlucht, hoor ;) .

Exit

Legacy Member
met bootable cd raakt ge aan de writer maar kunt ge nie writen!!
maar kunt ge schijf checken/herstellen en terug proberen van te booten ...
als ge de error weet dat ie geeft als ie wil booten is prob veel kans op gelost.
wrs is bootmenu/mbr weg, die kunnen worden terug gezet als dit het geval is.

Thingie

Legacy Member
Ander programma is GetDataBack. Zeer goed in data terug halen van beschadigde schijf. En is helemaal niet moeilijk hoor, geen enkel risico. Schijf formateren hoeft ook niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan