Archief - GTX 470 SLI

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Desolator23

Legacy Member
Heb een vreemd probleem met mijn sli opstelling.

Wanneer ze beide zijn aangesloten en in SLI staan crasht het spel B BC2. Wanneer ik maar één inschakel heb ik geen probleem.

Beide kaarten afzonderlijk werken nog goed.

In SLI krijgen ze beide ongeveer 84° C.

Iemand die enig idee heeft wat ik nog zou kunnen doen om dit probleem aan te pakken.

Als dit zo blijft voort gaan, ga ik misschien een GTX 580 kopen en geen SLI meer dan.

Alvast bedankt.

Yvezzke

Legacy Member
Redelijk hoge temps, welke drivers gebruik je?

Als BC2 crashed, komt er dan een foutmelding in het logboek?

Desolator23

Legacy Member
Ik gebruik 275.33 van nvidia. Waar kan je dat logboek vinden. Ken niet zo veel van computers en foutmeldingen opsporen.

Als BC2 crashed, dan moet ik mijn pc volledig resetten. Ctrl Alt Del doet dan niks meer.

Heb juist eens een benchmark laten lopen met Unigine Heaven 2.5. Bovenste kaart kreeg 85° en onderste kaart 79°. Geen enkel probleem ondervonden.

Begin te denken dat het aan het spel zelf ligt.

Phaetor

Legacy Member
Yvezzke zei:
Redelijk hoge temps, welke drivers gebruik je?

Als BC2 crashed, komt er dan een foutmelding in het logboek?

Verre van hoge temps, lage temps zelfs voor 470 SLI.
Daar ligt het niet aan.

Ik zou zeggen probeer eens een ander driver setje maar je hebt de laatste WHQL versie :o
Vreemd :s
Is dit het enige spel waar je SLI issues hebt? Heb je misschien ook een overclock actief? Ondanks een goeie temperatuur kan dat toch voor instabiliteit zorgen als de core te hoog geclockt is o.i.d. maar dan zou je ook eerst artifacts enz krijgen

Desolator23

Legacy Member
Heb inderdaad een overclock actief maar wel van mijn cpu. Normaal draait hij aan 2.6Ghz en draait nu op 3.3Ghz maar dan wel met een Zalman koeler erop.

Dracozirion

Legacy Member
Gebruik je MSI Afterburner of een andere 3d party app om te overclocken? Afzetten, interfered met PunkBuster (PB heeft heeft een overgevoelige memory scanner).
Hitte is het in alle geval niet.

Desolator23

Legacy Member
Heb een format gedaan en alles terug opnieuw geinstalleerd en het probleem is verholpen.
Gelukkig heb ik eerst een backup gedaan van mijn steam games anders ging ik het één en andere mogen downloaden.

Heb ook een backup genomen van mijn C schijf. Je weet maar nooit.

Aan allen bedankt voor de hulp. Kan terug fraggen.

barrymann

Legacy Member
Ik heb hetzelfde probleem met verscheidene games... modern warfare 2 zit op temperaturen boven de 90° soms en de andere rond de 79° en na een tijdje spelen durft de pc hierdoor vast te lopen. Het is al iets beter met de niewe driver 267.85 ...ik neem wel de driver van de kaart zelf (in dit geval asus) maar daarnet toch weer een probleem. Nu liep de pc niet vast maar ff het beeld wel, waarna hij met een error boodschap vroeg om het spel af te sluiten.

Temps onder gewoon windows gebruik: 81° & 51°
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan