Archief - Groot ddr probleem (Geil pc 3500)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

yannick

Legacy Member
Configuratie:
Athlon 3500+
420w voeding
Radeon X800XT pe
A8v deluxe (4 ram plaatstes, a1(blauw) a2(zwart) b1(blauw) b2(zwart)
Win Xp prof
2* 512mb p3500 DDR433 CL= 2-6-3-3

Het probleem gaat als volgt: Telkes als ik een game opstart, geeft hij na een tijd een probleem (je kent het wel, windows has encounterd a problem and...). Het probleem dat hij geeft is bij alle games hetzelfde. Nu heb ik geformat met de hoop dat hij dan wel draaite, niet dus.


Als tweede poging heb ik de dimm's van mijn pc verwisselt met de dimm's van mijn bompa zijn pc ( zelfde pc, enkel athlon 3400+ en 1024 corsair pc3200). Toen draaide mijn pc wel. Als ik dan 1 geil dimm in slot b1 stak (het moet in B1 volgens het boekje, en met dual channel moeten de 2 dimms in A1 en B1, waar het dus stak van in het begin) draaide men pc ook. ik heb beide dimms apart getest en toen werkte alles. Maar als ik ze allebij "instaleer" geeft hij telkens een error.

Ik weet echt ni wat ik moet doen, is er ergens een optie dat ik moet aanzetten in de bios voor de dual channel te laten werken, want ik zie het echt niet :s.

Alvast bedankt en ik hoop dat iemand een antwoord heeft :)


K, never mind. Ik DENK gewoon dat 1 van de dimms kapot is (weeral, al de 2 de keer :s).Wat er mij nu ook opvalt is dat de 2 verschiil qua uiterlijk en tekst, op de werkende staat 512 mb pc 3500 ddr433 cl= 2-6-3-3, en op de ander (waar ik juist een blauw scherm mee had, zonder tekst) staat, 512 mb pc3500 ddr cl=2-6-3-3 Ultra dual channel

Exit

Legacy Member
kan 1 defect zijn ...verschil in tekst kan geen kwaad ...
dual channel moet ge uw ram in slot1 en 3 (of2 en 4) steken (dus nie 1 en 2 ...) leest uw mobo handeiding eens na

Patman

Legacy Member
ik denk ook da der een kapot is ze

exit: hij heeft al duidelijk gezegd dat hij die dual channel al een paar keer geprobeerd had..

ik zou dus gewoon rma'en !

yannick

Legacy Member
Mja, geil is precies toch ni zo betrouwbaar ze :s. Das al de tweede da kapot is van int begin.

Maar allesinds bedankt voor de hulp, nu alleen nog wachten tot hij terug binnen is :d

grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan