Archief - Graka failure?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

toruk

Legacy Member
Hoi.

Gisteren was ik CODMW2 aan het spelen en mijn pc freezed plots.
Ik dacht dat het iets met hitte te maken had, dus alles eens gestofzuigt en terug opgestart.

Het eerste dat mij opviel was tijdens het opstarten, voordat windows echt opstart, komt er een soort ad van mijn moederbord, asus P5B. Hier stonden rond de text veel stippen in de kleur van de text, wat normaal niet het geval is.

Vervolgens kwam er een zwart scherm met allemaal rode stippen. Hierna start laad de pc windows zonder problemen.

Op bureaublad zag ik dat mijn video drivers niet geladen waren, omdat ik normaal custom contrast etc heb, maar dat was niet het geval. Ik kon ook mijn nvidia control panel niet openen.

Dus ik download de nieuwste NVIDIA drivers, van de site van NVIDIA.
Tijdens het installeren geen probleem, maar na de vereiste reboot kan ik nog altijd geen control panel selecteren op bureaublad.

Ik probeer vervolgens manueel nvidia control panel te openen, via start etc, maar ik krijg volgende error:


Wanneer ik in apparaatbeheer naar mijn beeldaddapter ga kijken komt er dit:


Ik kan ook geen spelletjes meer openen, en video afspelen gebeurt met kleine haperingen.


Is mijn video kaart kapot? Hoe kan ik dit zeker te weten komen?

Mijn systeem:
P5B MOBO
NVIDIA 8800 GTS 512 GRAKA
Intel Core2Duo E6850 3.00 GHz CPU

SXe

Legacy Member
Artifacts... Het RAM op uw grafische kaart heeft (is) de geest aan het geven.

Kan zijn door warmte, stof, oc'en,...

Daar kunt ge nie echt iets aan doen behalve in de vuilbak smijten.

Denk ik hé kan zijn dat er nog een oplossing bestaat. Maar de 8800 reeks begint stillekes aan meer kapot te gaan na 3 jaar.

toruk

Legacy Member
SXe zei:
Artifacts... Het RAM op uw grafische kaart heeft (is) de geest aan het geven.

Kan zijn door warmte, stof, oc'en,...

Daar kunt ge nie echt iets aan doen behalve in de vuilbak smijten.

Denk ik hé kan zijn dat er nog een oplossing bestaat. Maar de 8800 reeks begint stillekes aan meer kapot te gaan na 3 jaar.

Overclocken heb ik al ni gedaan maar ok

is er een manier om te checken of het echt het geheugen op mijn graka is ?

toruk

Legacy Member
SXe zei:
Als ge rode lijnen en puntjes ziet is het zover ja.

Ik zie da wel alleen heel effe flitsen terwijl ik opstart he
Niet eens windows is opgestart

Gunstn

Legacy Member
zoals al gezegt artifacts -> geheugen van videokaart kapot en voor zover ik weet valt daar niks meer aan te doen ...
heb zelf een 7900gtx met pijn in het hart zo zien sterven :'(

SXe zei:
? Werkt ATI tool met een nVidia kaart?

jep.

Exit

Legacy Member
toruk zei:
Ik zie da wel alleen heel effe flitsen terwijl ik opstart he
Niet eens windows is opgestart

dat maakt niet uit wanneer ge dat ziet
maar het zien is al teken dat er probleem is met bepaalde gedeelte van het geheugen op die kaart.


indien nog garantie zou zijn (wrs wiet) = binnen doen
anders = andere kaart

toruk

Legacy Member
ik zie in counter-strike 1.6 nu ook een raster met groene stippen
mr op screenshot staan deze niet

toruk

Legacy Member
Ik ben atitool aan het downloaden.
Wat moet ik hier juist mee doen ?

EDIT:
Ik start atitool op en hij zegt al
No supported video cards were detected in your system.

EDIT2:
Ik druk op scan for artifacts en hij zegt
Error during Direct3D Init.

Daarna niets meer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan