Archief - Graka dead?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Knupoltor

Legacy Member
Beste 9livers,

Momenteel zit ik met een probleem waarvan ik denk het antwoord te kennen.
VOor all zekerheid toch maar dubbel check.

Kreeg over het laatsts artifacts in games en paar dagen later kreeg ik daarbij nog freezes.

Heropstarten lukte nog tot en met windows login, en toen kreeg ik allerlei regenboog kleurtjes ( groen, rood, bruin, geel) op mijn scherm en blokeert alles of valt de pc uit.

Is mijn vermoeden juist en heeft mijn Graka het begeven?
Is al een oude 8800 gts dus dit is best wel mogelijk. Wat zijn de andere mogelijkheden?

Greetz

Davion

Legacy Member
Graka idd :)
Je kan eens proberen op te starten in veilige modus, als hij het dan nog heeft is het 100% zeker graka :)

Knupoltor

Legacy Member
Mocht hij het niet hebben in veilige modus, pci slot dan ?

Kan het nu niet testen...

mdgf

Legacy Member
Als je zeker bent dat het de kaart is: bakken die handel!
De 8800 kaarten staan erom bekend van gemakkelijk en in héél veel gevallen terug tot leven gewekt te kunnen worden na een tijdje in de oven goudbruin gebakken te zijn. Tis ook niet dat je iets te verliezen hebt eenmaal hij het helemaal begeeft :).

Got hungry so i baked a 8800gts - EXTREME Overclocking Forums

Knupoltor

Legacy Member
Drivers zijn lange tijd niet veranderd geweest, dus da kan het zeker niet zijn.
HIj zal wel dood zijn.

Narratare

Legacy Member
Ik vrees dat ik hetzelfde voorheb met mijn 8800GTS.

Pc toenstraks afgesloten op een normale manier. Bij herstarten vindt mijn scherm geen signaal meer terug. Het scherm zelf werkt - ik heb die getest dmv aansluiting op laptop (jammer genoeg enkel via digitaal signaal).

Pc-kast even opengegooid - kaart eruit gehaald, ingestoken, fan van de videokaart draait bij opstarten.

Is hij na al die jaren een stille dood gestorven? :sad:

mdgf

Legacy Member
Steek de oven maar al aan :p.

Maar verder nog nooit problemen gehad? Want het is maar raar dat hij ineens compleet weigert te werken efkens nadat je je pc hebt afgesloten zonder dat er ooit problemen geweest zijn.

Narratare

Legacy Member
Ik snap er ook niet veel van eigenlijk.

Vorige week is tijdens een potje TF2 wel een driver - zo dacht ik toch - gecrashed waardoor ik op een heel kleine resolutie (640 x 480?) terecht kwam met rare kleuren of eerder beperkte kleuren (niet echt artifacts). Voor de rest nooit iets aan de hand gehad.

Voor de combinatie oven & graka ben ik niet echt te vinden.

Vraag is echter is het de graka wel, kan het ook iets anders zijn?

mdgf

Legacy Member
Voor de combinatie oven & graka ben ik niet echt te vinden.
Als hij kapot is heb je niks te verliezen en alles te winnen, je zou zot moeten zijn om het niet te proberen imo :).

Test de graka in een andere pc en test een andere graka in jouw pc.

JuNkY

Legacy Member
Ik had exact hetzelfde als narratare:
Hij ging eergisteren nog perfect en gisteren ineens niks output meer.
...Maar vandaag werkt hij terug xD!

Eerst pci-e nagekeken door ff andere kaart in te steken.

Ik heb voorzichtig de cooler er af gehaald en het in de oven geplaatst op 200 graden voor ongeveer 8-9 min. Daarna een uur laten afkoelen in de oven en getest.
Alles werkt terug, geen artifacts of fps loss.

Enkele tips als je dit wilt proberen:
-Ontlaad jezelf door ff iets van aarding aan te raken, draag geen wol e.d.
-Laat alles rustig afkoelen, niet meteen uit de oven halen en met de kaart bewegen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan