Archief - Graka crash na verhogen CPU snelheid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LoWwiE

Legacy Member
Van zodra ik ga gamen kan ik men pc op turbo zetten (yGURU). Maar zodra ik dit doe en zet deze dus op TURBO i.p.v. Quiet (voor gewoon te chatten) Dan krijg ik een crash van men graka... Ik kan wel een rapport versturen, dat vragen ze dan nog maar die doen er toch nix aan :woohoo:

Anyway, weet iemand wat de oorzaak is?

BTW, ik heb zopas een nieuwe processor ik had een 1.8 p4 en nu een Athlon 64 bit 4000+ (Als dit er iets mee moest te maken hebben)

Specs:

Ati 9700 PRO
Amd Athlon 64bit 4000+
Maxtor 80 gig 8mb
En de rest zal wel ni nodig zijn qua sound enz.



Kan er iemand me helpen? Het is redelijk irritant.



EDIT: nu krijg ik als ik half life 2 speel da ik als men hdd ff laad ofzo dat dit ook door mijn boxen te horen is :s

Davion

Legacy Member
Ge hebt een ABIT mobo, maar wellek ?
ik vermoed mss dat op turbo de AGP speed te hoog is..., kune em nie gewoon op Normal zetten tijdens gamen ofzo ?

LoWwiE

Legacy Member
Davion zei:
Ge hebt een ABIT mobo, maar wellek ?
ik vermoed mss dat op turbo de AGP speed te hoog is..., kune em nie gewoon op Normal zetten tijdens gamen ofzo ?


Abit AV-8 That is...

EDIT: is het ook normaal da die 4000+ maar op men GURU te staan komt als 2448 mhz? Op turbo gaat et iets hoger ma ni veel :s

-Helld0g-

Legacy Member
jep das waar :p

the 4000+ was released on the 19th along with the fx-55... woooot amd!

clockspeed is still 2.4 like the 3800, but it has a full 1b of L2

Davion

Legacy Member
2.4 Ghz is dacht ik de stock speed van de 3700+
2.6 Ghz is de 4000+ speed dacht ik...

Best is da manueel in de BIOS juist gaan instellen :)

LoWwiE

Legacy Member
Davion zei:
2.4 Ghz is dacht ik de stock speed van de 3700+
2.6 Ghz is de 4000+ speed dacht ik...

Best is da manueel in de BIOS juist gaan instellen :)



Zeggeu vraagske...

Ebde gij MSN? Want k'heb enkele vrage :)

-Helld0g-

Legacy Member
Although AMD's 4000+ chip is actually clocked at only 2.40-GHz
moet ik nog een paar bronnen zoeken? :p

LoWwie install anders even SiSoft Sandra en zie ff of hij de juiste geschatte benaming aangeeft :)

Davion

Legacy Member
LoWwiE zei:
Zeggeu vraagske...

Ebde gij MSN? Want k'heb enkele vrage :)

added you ;)

@Helldog: oeps, didn't know that, t zijn de FX-55'ers die op 2.6Ghz draaien, mijn excuses..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan