EclipX
Legacy Member
Hoi, sinds aankoop van mijn GTX 560 vond ik het geluidsniveau altijd bescheten, vooral wanneer je bv crysis 2 op ultra high speelde dan ging die fan echt blazen en het geluid overheersen
Heb eerst mijn cpukoeler veranderd met een CNPS10X, maar had niet veel effect, dan 1 fan vooraan en 1 achteraan de kast, en goede cable management; het was al beter, maar je kon het nog steeds horen
Ik was uiteindelijk van plan zo'n duur metalen ding te kopen van Zalman, maar gelukkig kwam ik gisteren met dit idee;
60-70mm fan op videokaart eruithalen
120mm fan erop monteren, zit vast met metalen clips die bij de CNPS10 bijgeleverd waren (4 stuks)
aangesloten op chassis fan en die op 80% laten draaien, maar gezien het een be quiet silent wings fan is, is die dus enorm stil aan die snelheid
er zit veel druk op die metalen clips; geen vibraties, geen extra geluiden
Conclusie; videokaart draait idle 35°, terwijl in crysis, settings ultra high de kaart z'n temp schommelt tussen 70-80°
Met de standaard koeler was die temperatuur ergens tussen 80 & 90°
Ik kan nu eindelijk zware games spelen zonder al die herrie en genieten van de game sounds/music <3
Heb eerst mijn cpukoeler veranderd met een CNPS10X, maar had niet veel effect, dan 1 fan vooraan en 1 achteraan de kast, en goede cable management; het was al beter, maar je kon het nog steeds horen
Ik was uiteindelijk van plan zo'n duur metalen ding te kopen van Zalman, maar gelukkig kwam ik gisteren met dit idee;
60-70mm fan op videokaart eruithalen
120mm fan erop monteren, zit vast met metalen clips die bij de CNPS10 bijgeleverd waren (4 stuks)
aangesloten op chassis fan en die op 80% laten draaien, maar gezien het een be quiet silent wings fan is, is die dus enorm stil aan die snelheid
er zit veel druk op die metalen clips; geen vibraties, geen extra geluiden
Conclusie; videokaart draait idle 35°, terwijl in crysis, settings ultra high de kaart z'n temp schommelt tussen 70-80°
Met de standaard koeler was die temperatuur ergens tussen 80 & 90°
Ik kan nu eindelijk zware games spelen zonder al die herrie en genieten van de game sounds/music <3
.