DaV!DoF
Legacy Member
Yo
ten 1st moet ge weten dat ik alleen maar moeilijke dingen post 
DIT IS ER ZO 1 GVD - ik wordt er redelijk GEK van... ok goed lezen e.
Ik heb mij onlangs een GF 6800 ULTRA gekocht, kaart werkte 2 dagen perfecte 3de dag mizerie !
Ten 1st wil ik jullie er allemaal van verzekeren dat er aan de kaart NIETS scheelt ik heb ze bij 1 winkel binnen gedaan en al in 2 andere PC's gestopt en daar doet ze het vlekkenloos.
Mijn probleem is het volgende:
Na enige tijd of tijdens de boot of wanneer hij er zin voor heeft maakt al niets uit, spelen - msn - idle, eender wanneer scherm wordt zwart komt terug beeld alle kleuren van de regenboog diagonaal gestreept over de volledige lengte van mijn scherm. PC hangt volledig numlock niks werkt nog - krijg er ook geen reply op als ik er naar ping.(RESET)
Dus ik denken ik kom niet toe met mijn voeding (550WATT) dus trek al de rest uit, ok hij werkt terug na 5 - 10 min terug van het zelvde...
Als ik 1 keer dat probleem voorheb heb ik het meestal als ik hem terug aanzet binnen de 2min terug. en meestal zelfs tijden de boot. Dan moet ik heb ong een half uur uit laten staan, en dan draait hij terug. Ik kan blijven prob dan maar hij blijft direct terug vast slaan, moet wachten. Wat ik wel moet mededelen is dat dit mobo zo een speciaal AGP slot heeft (een langer) maar mijn oude kaart heeft juist het zelvde slot als deze nieuwe graka dus dat mag hellemaal geen prob zijn.
Wat er nog gebeurd:
Kheb al gehad dat mijn in eens geen boot medium niet meer vind... heb al andere hdd geprobeert met OS op evengoed zelvde prob.
-Koelers die aan en uit gaan.
-Partities, CDROMS die wegvallen onder mijn explorer.
-Koeling van GFX die soms niet aanspringt als hij boot.
-Ik heb de problemen niet meer als ik mijn oude GFX er terug in steek GF TI 4200.
Voor de rest werkt de kaart PERFECT en voldoed hij aan al mijn verwachtingen. Dualscreen alles, volledig alle aspecten van kaart getest - alles ok.
Ik heb dus al geprobeert alles uit trekken (ook alle PCI)
Andere en nieuwe fooking dure voeding, da is het dus ook niet.
In andere pc's doet hij het perfect.(bij mij trouwens ook)
Winkel heeft kaart bekeken niks aan zeggen ze.IK geloof ze ben daar zéér goede klant en kom er al jaren, nemen mij niet in de maling, ken ze te goed.
mobo ook vrij nieuw P4C800 DELUXE van ASUS. Heeft altijd gewerkt met mijn vroeger GFX kaartje. 1-2 maanden denk ik.
Als ik minder in heb steken blijkt hij langer mee te gaan.
Andere Drivers heeft ook geen nut... heb gebrobeert... maar eigenlijk kan het dat zeker niet zijn want ik heb het ook onder de boot.
Ge zou denken u kaart overhit... neen dat is het niet want heb al getest bij spellen gelijk UT 2004 en NFSU2 (alles op high detail) enz enz niet warmer dan 62°c. (der staat nen performance degrade op vanaf hij 135°c berijkt en dat is standaart)... voor die kaart dan toch e.
Als die kaart er in steekt mankeert er in eens VANALLES aan mijn systeem. van soundcards tot cdroms... maar alles wat onboard is gelijk firewire en netwerkkaart, blijft werken en nog nooit probleem gehad met dat. USB blijft het ook doen.
Ook op andere pc's kan ik er perfect spellen mee spelen.
Wat ik raar vind 2 dagen goed, sins dien is het allemaal omzeep.
Kan de kaart nog terug doen en andere vragen als ik wil maar duurt lang (moeilijk te krijgen)
Mijn laatste optie - ik denk dat het een compatibiliteits probleem is GFX-MOBO.... kheb er al achter gezocht maar vind er nog niks over.
Nog even mijn config:
Mobo: Asus P4C800 DELUXE
Proc: Intel presscot 3.2 Ghz.
GFX: GF 6800 Ultra
4 hdds
2 soundcards
1 Pci netwerk kaart
2 CDrom station.
Monitor: Belinea 19"
AUB. mannen help mij
ad: ben echt ten einde raad.
ten 1st moet ge weten dat ik alleen maar moeilijke dingen post 
DIT IS ER ZO 1 GVD - ik wordt er redelijk GEK van... ok goed lezen e.
Ik heb mij onlangs een GF 6800 ULTRA gekocht, kaart werkte 2 dagen perfecte 3de dag mizerie !
Ten 1st wil ik jullie er allemaal van verzekeren dat er aan de kaart NIETS scheelt ik heb ze bij 1 winkel binnen gedaan en al in 2 andere PC's gestopt en daar doet ze het vlekkenloos.
Mijn probleem is het volgende:
Na enige tijd of tijdens de boot of wanneer hij er zin voor heeft maakt al niets uit, spelen - msn - idle, eender wanneer scherm wordt zwart komt terug beeld alle kleuren van de regenboog diagonaal gestreept over de volledige lengte van mijn scherm. PC hangt volledig numlock niks werkt nog - krijg er ook geen reply op als ik er naar ping.(RESET)
Dus ik denken ik kom niet toe met mijn voeding (550WATT) dus trek al de rest uit, ok hij werkt terug na 5 - 10 min terug van het zelvde...
Als ik 1 keer dat probleem voorheb heb ik het meestal als ik hem terug aanzet binnen de 2min terug. en meestal zelfs tijden de boot. Dan moet ik heb ong een half uur uit laten staan, en dan draait hij terug. Ik kan blijven prob dan maar hij blijft direct terug vast slaan, moet wachten. Wat ik wel moet mededelen is dat dit mobo zo een speciaal AGP slot heeft (een langer) maar mijn oude kaart heeft juist het zelvde slot als deze nieuwe graka dus dat mag hellemaal geen prob zijn.
Wat er nog gebeurd:
Kheb al gehad dat mijn in eens geen boot medium niet meer vind... heb al andere hdd geprobeert met OS op evengoed zelvde prob.
-Koelers die aan en uit gaan.
-Partities, CDROMS die wegvallen onder mijn explorer.
-Koeling van GFX die soms niet aanspringt als hij boot.
-Ik heb de problemen niet meer als ik mijn oude GFX er terug in steek GF TI 4200.
Voor de rest werkt de kaart PERFECT en voldoed hij aan al mijn verwachtingen. Dualscreen alles, volledig alle aspecten van kaart getest - alles ok.
Ik heb dus al geprobeert alles uit trekken (ook alle PCI)
Andere en nieuwe fooking dure voeding, da is het dus ook niet.
In andere pc's doet hij het perfect.(bij mij trouwens ook)
Winkel heeft kaart bekeken niks aan zeggen ze.IK geloof ze ben daar zéér goede klant en kom er al jaren, nemen mij niet in de maling, ken ze te goed.
mobo ook vrij nieuw P4C800 DELUXE van ASUS. Heeft altijd gewerkt met mijn vroeger GFX kaartje. 1-2 maanden denk ik.
Als ik minder in heb steken blijkt hij langer mee te gaan.
Andere Drivers heeft ook geen nut... heb gebrobeert... maar eigenlijk kan het dat zeker niet zijn want ik heb het ook onder de boot.
Ge zou denken u kaart overhit... neen dat is het niet want heb al getest bij spellen gelijk UT 2004 en NFSU2 (alles op high detail) enz enz niet warmer dan 62°c. (der staat nen performance degrade op vanaf hij 135°c berijkt en dat is standaart)... voor die kaart dan toch e.
Als die kaart er in steekt mankeert er in eens VANALLES aan mijn systeem. van soundcards tot cdroms... maar alles wat onboard is gelijk firewire en netwerkkaart, blijft werken en nog nooit probleem gehad met dat. USB blijft het ook doen.
Ook op andere pc's kan ik er perfect spellen mee spelen.
Wat ik raar vind 2 dagen goed, sins dien is het allemaal omzeep.
Kan de kaart nog terug doen en andere vragen als ik wil maar duurt lang (moeilijk te krijgen)
Mijn laatste optie - ik denk dat het een compatibiliteits probleem is GFX-MOBO.... kheb er al achter gezocht maar vind er nog niks over.
Nog even mijn config:
Mobo: Asus P4C800 DELUXE
Proc: Intel presscot 3.2 Ghz.
GFX: GF 6800 Ultra
4 hdds
2 soundcards
1 Pci netwerk kaart
2 CDrom station.
Monitor: Belinea 19"
AUB. mannen help mij
ad: ben echt ten einde raad.