Archief - GF 4 TI 4600 en GF 5 FX 5200 welke is beter?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tracker

Legacy Member
ja ik zou dus een gf 4 ti 4600 willen ruilen tegen een maat zijne fx5200 omdat die nen ati 9800 heeft, doe ik hier goed aan ja of nee? :$ ik ben ni echt perfect in dit hardware gedoe ma ik heb nogal klachten gehoord van gf 5 fx :)

dank bij voorbaat :)

Satanic`

Legacy Member
hou je ti4600 maar, die is nog stukken beter dan die fx5200 ;)

vinteg

Legacy Member
ti 4600

Sorry! The administrator has specified that users can only post one message every 60 seconds. :angry: waarom duurt het hier bij mij dan 2 minuten?

Dayofdead

Legacy Member
zeker en vast niet doen man. U gf4 ti 4600 owned de fx5200 op alle gebieden, die kaart is nog slechter dan de budget versie van u GF4 TI. NIET DOEN

KnackyBall

Legacy Member
Tracker zei:
ja ik zou dus een gf 4 ti 4600 willen ruilen tegen een maat zijne fx5200 omdat die nen ati 9800 heeft, doe ik hier goed aan ja of nee? :$ ik ben ni echt perfect in dit hardware gedoe ma ik heb nogal klachten gehoord van gf 5 fx :)

dank bij voorbaat :)

Die TI4600 is een pak sneller!
de GeForce 4 MX 400series zijn sneller dan de FX5200!

Houden die kaart en sparen voor 9800pro (+-200€)?
Miss beter nog wa doorspare voor 6800GT (+-450€)?

Tracker

Legacy Member
ma kheb wel een klein probke met mijne pc, ik heb nu eerst nen gf 4 mx 440, en ik had dus van m'n pa een gf 4 ti 4600 gekregen, maar normaal zou ik dan betere fps moeten halen op bijna al mijn spellen maar da's ni zo, ik haal nu 30-50 op cs:s en nog minder op hl ² terwijl ik op mijne mx meer haalde (en ik ken ene die haalt 70 en hoger met zijn mx440) mijn pc specs zijn

GF 4 TI 4600
512 DR
Amd Athlon 1.8 ghz
windows xp prof :$

i386dx

Legacy Member
Dat is omdat een Gf4 MX nog een DirectX 7-kaart is terwijl een Gf4 Ti een DirectX 8.1-kaart is.
Hoewel de Ti sneller is dan de MX, moet die zich wel nog bezighouden met Dx8 te renderen wat veel meer van de gpu vergt, maar natuurlijk zorgt voor mooiere beelden.

thunderhawk

Legacy Member
tis tezien welke fx 5200 :baard: Ik Had zo nen FX 5200 van asus (V9520Video suite) ... Ik haalde daar 11 000 marks mee in 01 (en dan haddek nog ni geoc/ed) ... ma dan edde ook nog van die zuig geforce fx 5200 me een 64 bit geheugenbus en geheugen da op 133mhz loopt terwijl ik een 128bit bus had en geheugen dat op 325Mhz liep had (=650mhz) ..

Foto van ne zuig fx 5200:
http://www.sweclockers.com/html/artikel/art_030326_asus-v9520/V9520m64m_over.jpg

Foto van nen ultra:
http://www.kohryu.com/picture/inno/nv-fx/5200u.jpg

Speciall

Legacy Member
KnackyBall zei:
Die TI4600 is een pak sneller!
de GeForce 4 MX 400series zijn sneller dan de FX5200!

Houden die kaart en sparen voor 9800pro (+-200€)?
Miss beter nog wa doorspare voor 6800GT (+-450€)?


ik peins nu wel da een 4MX toch trager is dan gelijk welke FX5200 zenne :)

FrGkeh

Legacy Member
Ik heb dus een fx5200 (nie lang meer) en die valt zwaar tege in alle games, maar hl² kan ik wel op reso 800x600 op alles high spele met een redelijke fps (50-1xx). Trager dan de 4MX series is die volgens mij niet mja.
Maar binnekort ga ik de 9800pro halen maar die 4600TI zeker houden die is stukken beter.


Grtz fraCk

Conqie

Legacy Member
Speciall zei:
ik peins nu wel da een 4MX toch trager is dan gelijk welke FX5200 zenne :)
nope not at all,vooral door hunne stoem dx9 da veel te veel vergt van diene gpu
zelf mijn SE edition haalt meer in 3dmark'01 checkt diene thread ma is :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan