Archief - GeForce 6600GT AGP 128MB help

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Photon

Legacy Member
Heb een paar vraagjes ivm de GeForce 6600GT AGP 128MB :
1. Past een GeForce 6600GT AGP 128MB in een AGP 4x slot, en indien ja, zorgt het 4x slot dan voor slechtere prestaties?
2. zit er veel verschil in prestaties tussen de verschillende merken (MSI, Aopen, Club3d,...)?
3. waar hebben ze ruime keuze/lage prijzen?
4. kan mijn pc (pentium 4 1.7gh) deze kaart aan?

thx

BraveHeart

Legacy Member
Photon zei:
Heb een paar vraagjes ivm de GeForce 6600GT AGP 128MB :
1. Past een GeForce 6600GT AGP 128MB in een AGP 4x slot, en indien ja, zorgt het 4x slot dan voor slechtere prestaties?
2. zit er veel verschil in prestaties tussen de verschillende merken (MSI, Aopen, Club3d,...)?
3. waar hebben ze ruime keuze/lage prijzen?
4. kan mijn pc (pentium 4 1.7gh) deze kaart aan?

thx

1) AGP 8x kaarten zoals de Geforce GT 6600 passen ook op AGP 4x moederborden.
Het verschil tussen AGP 4x tegenover 8x AGP is te verwaarlozen in snelheid, amper 1% levert het op om een AGP 8x AGP kaart als 8X modus te laten draaien.

2) het verschil zit m zeker in de prestaties, maar dan qua hardwaretweaking en o/c.
Bepaalde merken (Gainward, Leadtek, BFG) hebben hun kaarten zo gemaakt zodat je als freak er alles kan uithalen wat er ook inzit.
Gebruikte koeloplossing, het gebruikte geheugen van de kaart wat het verschil maakt.
Ieder merk heeft buiten het hardware gedeelte ook nog een hoop gebundelde extra's zoals gadgets en spelsoftware.

3) kijk eens rond op online pc shops.

Hofline, tones, snogard.. keuze genoeg om rond te kijken.
Het is ook raadzaam om via google even iedere fabrikant van de hardware op te zoeken en hun producten met elkaar te vergelijken zodat je de kaart naar je smaak vindt.

4) Uw pc kan zware beeldkaarten aan, let wel op dat je niet het uiterste uit de Geforce GT 6600 zult halen, je pc zal als een bottleneck werken als je speelt op resoluties boven 1024x768.
Alles zal wel mooi werken, maar je zult zelf ondervinden bij momenten dat je pc het moeilijk te verduren krijgt (Doom III, Far Cry, HL2 zijn echte ramgeheugen en CPU verslinders).

Photon

Legacy Member
bedankt, dan is mijn keuze ineens gemaakt :-)
nog over de verschillende merken: enig idee welke het best presteren out-of-the-box? De kaart dient idd voor games als Half-life 2, Far Cry enz en ik ben niet van plan te tweaken. Betaal je bij ketens als fnac en media markt veel meer dan online, lijkt me een veiligere oplossing als er iets niet moest werken... thx again

BraveHeart

Legacy Member
Bij warenhuizen iets kopen is meestal garantie tot aan de deur of een heel beperkte garantie terwijl het product in een pc winkel gekocht is genieten van de garantieperiode wat de hardwarefabrikant ook geeft.

Ik kan u niet echt perse een merk aanbevelen, wat je ook koopt het zijn allemaal goede kaarten.
Het enige wat uw keuze kan bepalen is de prijs, de meegeleverde extra's in the box en prestaties.

Een review op anandtech kan u al een goede achtergondinformatie geven welk merk voor u het beste past, er is op heden zoveel te verkrijgen dat je niet meer weet wat nemen.

Velen beweren bij hoog en laag dat Leadtek, Gainward, BFG de merken zijn, echter zijn er ook nog anderen zoals ASUS, MSI, Sparkle, XFX, club3D die het ook niet slecht doen :)

Vertrouw je het kopen van pc hardware niet bij online pc shops kan je ook bij de plaatselijke pc boer gaan aankloppen om een kaart te pre-orderen.
In ieder geval koop ik zelf geen pc onderdelen in carrefour en andere warenhuizen, mijn broer heeft het zelf ondervonden, de harde schijf had een garantie van 5 werkdagen, had hij die nu in de pc winkel om de hoek gekocht had hij 3 jaar garantie gehad, daarom dat je best ook informeert voor het aankopen hoe het zit met de service na verkoop en de garantie in warenhuizen en (online) pc shops.

Photon

Legacy Member
ik weet alles wat ik moet weten, geweldig bedankt braveheart.

TitanXIII

Legacy Member
erhm, ik heb de zaterdag een geforce 6600 gt gekocht, van xfx en het is gewoon HET BESTE kaartje + merk voor kaart wat er is, kheb em al vies overclocked enzo, zonder problemen

jaja, ga voor de xfx

spacesam

Legacy Member
ik heb ook juist nen XFX 6600GT gekocht ma ik heb pas later ergens gelezen dat die standaard koeler nogla luid is! ik hoor de kaart wel draaie ma ik kan hem nergens meevergelijke dus zelf kan ik niet zegge, dat hij luid is!

Conqie

Legacy Member
spacesam zei:
ik heb ook juist nen XFX 6600GT gekocht ma ik heb pas later ergens gelezen dat die standaard koeler nogla luid is! ik hoor de kaart wel draaie ma ik kan hem nergens meevergelijke dus zelf kan ik niet zegge, dat hij luid is!
de kaart is helemaal niet zo luid ,in het beging verschoot ik ook want ik had altijd een pasief gekoelt kaartje...
wat je gelezen hebt dateerd hoogst wrss nog van de vorige versie ,er zit op de nieuwe versie's van die kaart immers een andere cooler op :)

eLiXyR

Legacy Member
IK heb een leadtek A 6600GT 128 mb en geloof me ze vliegt en koelt super ;) probeer men score van 3d mark 2003 te verbreken dan e ;)

Veel revieuws zeggen dat leadtek algemeen boven de rest uitsteek , beste oc baar zijn de gainwards , wat niet wil zeggen dat de leadtek niet oc'ed kan worden


"Het is dus het een of het ander. Als er echter gekeken wordt naar alle factoren, dan steekt de Leadtek WinFast A6600 GT TDH met kop en schouders boven de rest uit. De kaart is redelijk goed over te klokken, terwijl de temperatuur laag blijft, zonder dat hier een luidruchtige koeler voor nodig is. Deze was trouwens niet te bewegen, doordat Leadtek een rubberen ring rondom de core heeft aangebracht. De tweede plek gaat naar de XFX GeForce 6600 GT Extreme Gamer. " Rechtstreeks @ Tweakers.net , en arandtech.com

Cryp

Legacy Member
eLiXyR zei:
IK heb een leadtek A 6600GT 128 mb en geloof me ze vliegt en koelt super ;) probeer men score van 3d mark 2003 te verbreken dan e ;)

Veel revieuws zeggen dat leadtek algemeen boven de rest uitsteek , beste oc baar zijn de gainwards , wat niet wil zeggen dat de leadtek niet oc'ed kan worden
En hoeveel haalde gij op 3D2003:p
Kga miss ook 6600 gt kopen nu 9600 toch dead is wss

openbaariteiten

Legacy Member
Ik heb eigenlijk ook een vraag. de ASUS N6600GT TOP Limited Edition is die sneller dan een gewone 6600GT kaart zoals de leadtek ofnie? Want der zit volgens de site van ASUS sneller geheugen op of is da stierestront?

eLiXyR

Legacy Member
openbaariteiten zei:
Ik heb eigenlijk ook een vraag. de ASUS N6600GT TOP Limited Edition is die sneller dan een gewone 6600GT kaart zoals de leadtek ofnie? Want der zit volgens de site van ASUS sneller geheugen op of is da stierestront?


Zal wel sneller zijn ... maar of het de moeite is ... geen idé gemoet ook gewoon geluk hebben bij je kaartje
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan