Archief - Fullscreen is klein kadertje omgeven door zwart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sapermun

Legacy Member
Specs:

laptop: Acer 8943G

i3 330M
ati mobility radeon HD 5650
18.4" full HD 1080p LED LCD (widescreen)
4GB HDD
windows 7 64bit ultimate edition

amd 11.10 beta drivers(was bij voorgaande versies ook al zo)


probleem:

Als ik bijvoorbeeld battlefield 3 beta/battlefield bad company2 speel, en ik schakel daar fullscreen in, krijg ik eigelijk een gans zwart scherm, met in het midden daarvan een kader met de game..hoe lager ik de resolutie instel, hoe kleiner het wordt.

Als ik de resolutie in windows instel op dezelfde als die ingame, is het wel effectief fullscreen. in principe worden de pixels dus eigelijk niet verdeeld over de grootte van het scherm, maar gewoon gecentreerd in het op dat moment ingestelde aantal pixels via mn windows instellingen

FILMPJE
__________________

Psy

Legacy Member
De beta heeft ingame zo'n optie ergens dat ge uw schermgrootte kunt aanpassen, moet eens rondkijken in de opties.
Bedoel dus niet de resolutie aanpassen, maar zo'n soort optie met 4 pijltjes op elke zijde van het scherm dat ge uw beeld kunt vergroten tot het de randen van het scherm raakt.

Geen idee of BC2 zo'n optie heeft, veronderstel van wel

Extrizyo

Legacy Member
als je de beta start van bf3 start je normaal in een ' window ' mode, heb je al eens geprobeerd met alt+ enter ?

en met die laptop moet zal je ook wel niet op een hoge resolutie kunnen spelen .. die videokaart is totaal niet geschikt om zo'n spel deftig te kunnen draaien :) ( met deftig bedoel ik een hoge res en toch wel wat details in game :) )

Sapermun

Legacy Member
Darkrai61 zei:
als je de beta start van bf3 start je normaal in een ' window ' mode, heb je al eens geprobeerd met alt+ enter ?

en met die laptop moet zal je ook wel niet op een hoge resolutie kunnen spelen .. die videokaart is totaal niet geschikt om zo'n spel deftig te kunnen draaien :) ( met deftig bedoel ik een hoge res en toch wel wat details in game :) )

ik draai niet in een hoge resolutie en toch gebruikt het niet de ganse grootte van mn scherm van laptop. draait maar op 1280*1024 hoor, of 1024*768. t komt erop neer dat ik enkel een gans scherm heb als ik mn resolutie in windows op dezelfde zet.

@ andere post: goed dat je me hieraan herinnert. eens proberen, ookal heb ik het niet enkel bij battlefield 3 beta hoor. praktisch elke game.

edit: die 4 pijltjes gaan maar zover als de buitenste randen van het venstertje dat ik zie.. en ik zit dus niet in window mode. alt-enter/alt-tab kom ik natuurlijk in een gewone window dat ik dus mn bureaublad enzo zie, maar in full mode wordt mn game dus gewoon gecentreerd in een zwarte achtergrond, ik zie dus geen windows balkje met -[ ]X om het zo te zeggen. Of beeld je een brede fotokader in met in het midden een fotootje van battlefield3 :p


FILMPJE VAN GENOMEN

Psy

Legacy Member
Doet me denken aan de periode dat ik op m'n LCD tv zat te gamen op m'n AMD kaart, er was een soort scaling probleem waardoor ik met hetzelfde probleem zat.
Heb het toen wel kunnen oplossen via iets in dat control panel van ATi, kan momenteel wel niet ffkes zoeken aangezien ik ondertussen weer met een nvidia kaart zit.

Moet eens rondzien in dat control panel, er was in mijn geval toen ergens zo'n soort slider die je kon verzetten.

http://www.hack7mc.com/2010/05/ati-gpu-scaling-removing-the-black-bars.html
hierzie, datte

verschil is wel dat ik het had in windows zelf ook, niet enkel in games, dus in hoeverre dit een correcte oplossing is valt ook te bezien, maar voor de rest heb ik geen ideëen meer :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan