The Crow
Legacy Member
hallo y'all
ik zit met een freaky cpu denk ik
. ff wat uitleggen...
Ik heb dus een amd 2500+ barton core, voorheen had ik altijd temps rond de 50 a 55 graden na gewoon een uur of 2 msn'en, en als ik niks speciaals aan het doen ben.
Als ik een uurke ofzo spelleke speel had ik temps. tot zelfs 63graden (heb ook al eens gehad dat waarschuwwingssignaal te horen was dus = 70graden) dit met het laagste toerentallen van de cpukoeler en de case fans de helft aan. Als ik die allemaal aanzet en de cpukoeler op max. toeren, haalt mijn cpu een temp van +/- 45graden.
Enfin so far so good, vandaag heb ik nieuw ram gekocht en ben ik deftig gaan o/c. Nu draait mijn cpu aan 2260Mhz dus een 3200+. Omdat ik met een "oudere" cpu koeler zit (tot max. 2500+ indien de fan op full speed draait volgens de site) heb ik die dus op volle speed gezet ff voor de zekerheid en wa zie ik nu? na 2uur staat mijn temps maar op 39graden
.
Na stressen staat hij op 50graden... veel minder dan voorheen. ik heb geen nieuwe koelpasta opgedaan of andere koeler of what ever... kan da liggen aan da ander ram?
ik zit met een freaky cpu denk ik
. ff wat uitleggen...Ik heb dus een amd 2500+ barton core, voorheen had ik altijd temps rond de 50 a 55 graden na gewoon een uur of 2 msn'en, en als ik niks speciaals aan het doen ben.
Als ik een uurke ofzo spelleke speel had ik temps. tot zelfs 63graden (heb ook al eens gehad dat waarschuwwingssignaal te horen was dus = 70graden) dit met het laagste toerentallen van de cpukoeler en de case fans de helft aan. Als ik die allemaal aanzet en de cpukoeler op max. toeren, haalt mijn cpu een temp van +/- 45graden.
Enfin so far so good, vandaag heb ik nieuw ram gekocht en ben ik deftig gaan o/c. Nu draait mijn cpu aan 2260Mhz dus een 3200+. Omdat ik met een "oudere" cpu koeler zit (tot max. 2500+ indien de fan op full speed draait volgens de site) heb ik die dus op volle speed gezet ff voor de zekerheid en wa zie ik nu? na 2uur staat mijn temps maar op 39graden
. Na stressen staat hij op 50graden... veel minder dan voorheen. ik heb geen nieuwe koelpasta opgedaan of andere koeler of what ever... kan da liggen aan da ander ram?
