Archief - flatscherm en games

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cram

Legacy Member
Een vraagje.
Een flatscherm heeft dat invloed op je games?(beeld en zo)
of heeft dat er niks mee te maken?

Crazy

Legacy Member
ja en nee, alst een goeie is dan heeft dit geen invloed.
Wanneer is het goed? lager(of gelijk) dan 16ms is perfect! = de responstime

vinteg

Legacy Member
het enigste wat er anders is: bij een TFT(en dan bedoel ik elke tft) zal je bij beelden boven de 72fps tearing krijgen(dit is te verhelpen door V-sync op te zetten) en de donkere kleuren zoals zwart zullen niet zo realistish blijken als op een CRT monitor(enkel als ge een sony scherm koopt me onyx black technologie zulde wel realistische kleuren hebben vergelijkbaar met crt). natuurlijk hebt ge minder plaats nodig voor u scherm, ge hebt meestal iets scherper beeld, nadeel is dan weer de lagere resoluties die een tft maar aankan en het feit dat ze een native reso hebben waar ze optimaal beeld op weergeven. verder is een tft ook beter voor de ogen en heeft het stabieler beeld. als ge ermee wilt gamen ook aandacht schenken aan de responsetime(ms) die max 25 mag zijn. DVI geeft volgens sommige betere beeldkwaliteit hoewel ik er niet veel verschil tussen kan waarnemen. mmm verder weet ik ni veel meer(mss da ze ook veel minder stroom opslurpen als een crt);)

cram

Legacy Member
bedankt mensen voor de nuttige uitleg. :niceone:
Nu kan ik met een gerust hart morgen een flatscherm kopen.

Apu het aapje

Legacy Member
"(mss da ze ook veel minder stroom opslurpen als een crt)"

is zo....

Heezy

Legacy Member
Koop u ni eender welke tft hé. Lees eerst een paar reviews na.

En persoonlijk vind ik da ge zeker een 32bit tft moet kopen, zodat ge 16.7M kleuren hebt. En kijk dan welk 16ms scherm dit heeft.

Waillord004

Legacy Member
Koop GEEN Neovo. Ik heb een op 16ms maar ik heb toch nog ghosting.
Slecht merk dus.

spectrious

Legacy Member
ik heb een CTX 17" Ik heb nooit last van tearing of what so ever. Mijn gebuur daarentegen met zijn neovo... Bon ik ben er echt tevreden over. Hij doet zijn werk en is stijlvol.

vinteg

Legacy Member
spectrious zei:
ik heb een CTX 17" Ik heb nooit last van tearing of what so ever. Mijn gebuur daarentegen met zijn neovo... Bon ik ben er echt tevreden over. Hij doet zijn werk en is stijlvol.
goied bezig, dan staat oftewel vsync op, oftewel komen je games hun fps nooit boven de refreshrate omdat je systeem te zwak is, tearing hangt namelijk(bij een tft in ieder geval) niet aan het scherm maar aan systeemsnelheid
@cram, kzou da scherm ni kopen, der staat enkel de rise time, doe daar nog de fall time bij en ge kunt voort zelfste geld aan 30ms zitten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan