Archief - Films via de pc op je tv kijken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

elbartje

Legacy Member
Hallo iedereen

Ik zou graag mijn pc op mijn tv willen aansluiten,
maar nu heeft mijn pc een DVI-I uitgang en mijn tv alleen maar HDMi ingangen.
Er bestaan zo van die tussenstukjes van DVI naar HDMi maar dan heb ik nog altijd geen geluid.
Dus sluit ik mijn geluid apart aan via 3.5mm cinch kabel.

Het probleem is dan dat het beeld en geluid via een aparte ingang binnenkomen en weet niet hoe ik deze 2 signalen gelijk kan laten afspelen.

Mijn tv
panasonic tx-p42g20 e
http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv/Panasonic-TXP42G20/rear-connections.jpg


(soortgelijke discussie https://www.beyondgaming.be/archive/hardware.21/geluid-pc-naar-tv.709969)

Exit

Legacy Member
als je de correcte hdmi ingang neemt (die voor pc ingang gebruikt wordt) zal wrs de audio ingang (die bij vga zit) daarop werken

of (naar gelang welke vga je hebt) zit er audio mogelijkheid op de kaart of via doorlus mogelijkheid deze via die hdmi kabel mee te sturen

elbartje

Legacy Member
Het is mij niet gelukt om de juiste hdmi ingang te vinden.
ik kan de geluid niet meesturen met de hdmi omdat ik eerst met een dvi begin.
De enigste manier hoe het mij lukt is met een vga kabel maar dit is geen hd zeker?

Sjoepap

Legacy Member
sommige videokaarten kunnen ook geluid met DVI meegeven. Mijn 3870 deed dit bijvoorbeeld perfect mits de bijgeleverde adapter werd gebruikt. Welke Gpu heb je?

Exit

Legacy Member
vga kan ook gebruikt worden
als je ook die resolutie kan instellen.

HD is een 'resolutie', als je bepaalde HD content afspeelt kan het zijn dat er een bepaalde hdmi standaard ondersteund moet worden (1.3, 1.4, ...)

elbartje

Legacy Member
Ik heb een ATI radeaon HD4850
Ik zie niet direct een mogelijkheid om het geluid met de dvi uitgang mee te sturen of moet ik dit niet instellen ?

En wat bedoel je met die 'bijgeleverde adapter'
Het tussenstukje van dvi naar hdmi ?

Sjoepap

Legacy Member
moet perfect lukken, gebruik het DVI-HDMI tussenstukje dat bij de kaart zat (andere tussenstukjes doen het niet altijd!)

installeer zeker je HDMI audio driver (zit bij ATI catalyst) en selecteer dan HDMI out bij je geluidsinstellingen

Exit

Legacy Member
inderdaad, zoals due hierboven staat, die kaart moet het kunnen
moet je wel de driver voor de audio (van die kaart) installen

elbartje

Legacy Member
Het klopt wat jullie zeggen dit staat in de handleiding(DVI-I Dual link connection It provides audio and video signals and hdmi output)

Het tussenstukje zat niet bij mijn kaart dus zal ik een ander moeten kopen.

HDMI out bij je geluidsinstellingen kan ik niet terugvinden.
Ik heb 2 apparaten die ik kan kiezen, mij gewone geluidskaart (wel een geluidskaart die in mijn keyboard zit logitech G110)
En er staat ook nog SPDIF-interface (via high defenition audio)
Is het deze die ik moet kiezen (staat wel niks bij van HDMI bij)

Exit

Legacy Member
neen, dat zal optische uitgang zijn wrs

heb je de audio drivers al eens geinstalleerd (in ati catalyst)?
dan zal de audio kaart op de vga herkend worden en geisntalleerd worden
daarna kan je testen of audio werkt ...

elbartje

Legacy Member
Ik heb de deze gedownload ATI Catalyst Maar nu zie ik nog altijd nergens een optie HDMI out ofzo. Of moet ik dit niet instellen ?
Ik kan het niet testen want ik heb het tussenstukje nog niet

Wat ik wel zie bij mijn apparaatbeheer staat er nu bij gelduid ATI high defenition Audio device. Deze zal ik waarschijnlijk ergens moet instellen als afspeelapparaat maar ik zou niet weten waar ik dit moet doen.
Ik dacht dat dat normaal was door via geluid en dan afspelen je afspeelapparaat te selecteren maar ati high defenition audio device staat hier niet tussen.
Of is dit pas mogenlijk als ik de dvi kabel insteek ?

Nog een probleempje is da ik het bijgeleverde DVI-HDMi tussenstukje niet heb. Welke raden jullie dan aan om te kopen en dat dan ook gaat werken ?

cooLopke

Legacy Member
Tussenstukje kopen, dat afspeelapparaat activeert zich pas wanneer het is ingestoken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan