Archief - Fibernet Van Telenet hardware vraag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GrAmLin

Legacy Member
Geachte,

Ik heb enkele dagen geleden Fibernet van telenet gekregen, de Medium (4MB/Sec download snelheid)

Ecter heb ik een probleem met Port Forwarding en DMZ, vroeger kon ik dit doen via "mijn telenet". Echter als je fibernet hebt moet je hier zelf voor zorgen. (melde ze me vriendelijk via de help desk)

Ze melde me dat ik zelf een switch moest kopen, vervolgens dan de port forwarding instellen via uw switch. Echter klopt dit wel?

Vandaar heb ik me prompt een Belkin Wired Gigabit Network Switch aangekocht, maar, IK KAN NERGENS PORT FORWARDING instellen!!!!! Hier is geen netwerk interface op... volgens de helpdesk van telenet ging dit zonder probleem gaan.

Ik heb dit nodig voor mijn camera bewaking & server van mijn winkel.

Ik ben radeloos, wat heb ik nu eigenlijk nodig? Fibernet komt binnen in mijn woning met 1 UTP aansluiting. Via Mijn Telenet is zeker geen optie want daar kan ik juist niets instellen. Vroeger toen ik nog geen fibernet had kon dit zonder probleem.


Met vriendelijke groeten,

Metteh

Legacy Member
Je kan bij mijn weten geen instellingen doen op een switch.
Wat je had moeten doen is uw Telenet modem (modem, router, switch in 1, wat de telenet installateur heeft gezet), deze moet je instellen als een switch via mijn telenet. En je moet je eigen router (geen switch) eraan hangen die je kan configureren.

Ben hier ook niet heel zeker van want heb het nog niet gedaan, maar heb het hier nog gelezen in andere mensen hun threads.

Exit

Legacy Member
enkel op (dure) mannaged switchen kan je settings aanpassen, op doorsnee switchen inderdaad niet.

vroeger kon je dit NIET via mijn telenet.
sinds fibernet levert telenet een modem/router/wlan combi en DIE kan je via mijn telenet instellen.

en neen je moet NIET een eigen switch kopen. die wlan/modem/router is ook een switch.
een eigen switch kopen is enkel nodig als je meer dan 4 poorten nodig hebt.

of je koopt een eigen router waarop je wel zelf instellingen kan maken maar dan nog hang je achter die telenet router en moet je die als nog isntellen om erdoor te komen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan