Archief - Fan speed phenom II x3 @3.2 ghz + arctic freezer 7 pro?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

alilsneaky

Legacy Member
Lang verhaal kort, m'n pc was fluisterstil toen hij nieuw was, luidste onderdeel was de psu fan.

Ergens sinds toen is dit veranderd, heb er toen geen aandacht aan besteed omdat ik t te druk had.

Zie net op speedfan dat m'n cpu cooler (die arctic freezer) aan 2200 rpm draait als m'n pc idle is, wat speedfan dan ook aangeeft als 100 percent fan speed.

Ik heb sinds ik de pc ineen gezet heb later wel amd cool n quiet afgezet (weet niet meer waarom, kon problemen geven met overclock + fan control of w/e) maar heb toen niet gemerkt dat die fan eventueel ineens op 100 percent stond...


Nu ja, de vraag is :
-welke temps moet ik naar mikken als ik 'm zo stil mogelijk wil houden?
-is er een beter prog dan fanspeed om temps te controleren en fan speeds in de stellen?

Momenteel zit ik op 40 graden idle met 50 percent fanspeed, en 50-55 graden under load met 75 percent fanspeed. (57 graden met prime95 en 100 percent:p)
Fan speed doet lastig met het automatisch fan profiel dat ik had ingesteld (curve) en throttlet de fan elke keer naar 100 percent ff als hij boven de 50graden gaat... was erg storend is. Waarom hij de temp/speed curve negeert weet ik ook niet...


Phenom II's hebben t niet graag warm (bij 3,4 ghz OC blue screened hij soms op warme dagen) dus ik wil m'n fanspeed niet gewoon op 70 percent zetten ofzo.
Daarom de vraag of er een beter prog voor is.

Iemand toevallig ervaring met deze processor en/of deze cooler?

Mr.Hankey

Legacy Member
Heb het zelf nog niet vaak gebruikt maar probeer anders eens asus fan expert ;)

flyingdutchman

Legacy Member
cool n quiet kan gewoon aan blijven met een overclock.

Cpt. Awesome

Legacy Member
Speedfan heeft inderdaad niet altijd de correcte waarden.
HWmonitor is een goede en EazyTune6, maar ET6 herkent mij GraKa niet.

Ik heb wel een AMD x4, maar mijne mag tot 62°C gaan zegt AMD. Mijn speedfan gaat 100% als ik bij de 60 kom, wat meestal tijdens games is (STOCKFAN). Die stockfan is crazy, draait aan 6800RPM en maakt geluid als een Vliegtuig die op stijgt.

BTW:
Heb Freezer 7 Pro besteld, ben jij daar tevreden mee? Mijn AMD is dus Phenom x4 965 met 3.4Ghz (Niet OC). Zal die fan volstaan denk je?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan