Archief - Externe harde schijf niet gedetecteerd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Insano

Legacy Member
Sinds een week wordt mijn externe harde schijf niet meer herkend op mijn laptop (HDDrive 2 Go). De schijf zelf draait wel als de voeding is ingestoken.

Ik heb al geprobeerd om hem op andere laptops te laten herkennen, maar dat werkte ook niet. Ik ga ervan uit dat de interne controller stuk is.

Is het mogelijk om aan de data te geraken die erop staat zonder een volledig nieuwe controller te kopen?

Aap

Legacy Member
Zie je hem ook niet staan in schijfbeheer?

Al een ander USB kabeltje gebruikt? (indien mogelijk)

Vermoedelijk is het de USB controller of de interface controller kapot. Je kunt anders de harde schijf trachtten eruit te nemen en intern steken.Maar de garantie valt dan wel weg.

Kun je nog beroep doen op je garantie?

Insano

Legacy Member
Garantie geldt sowieso niet meer. Ander kabeltje moet ik inderdaad nog proberen.

Het gaat om een 3.5" hard disk, dus dan moet ik die in een desktop steken?

R!|)|)L3R

Legacy Member
Neen, in een gewone pc kan je die ook steken, al dan niet vast hangend.
Zie wel dat de pc een sata-aansluiting heeft, met een nieuwere pc is dit wel zo, met een oudere niet altijd :)

pstubru

Legacy Member
Je kan ook altijd in je vriendenkring eens vragen of iemand een case heeft met een docking station. Mocht je in de buurt van Gent wonen/langskomen mag je altijd een pm sturen om af te spreken om je probleem ff te fixen.

Insano

Legacy Member
Bedankt voor het aanbod, maar ik zit in Leuven :)

Ik heb een nieuwe externe gekocht, aangezien ik gelukkig toch nog een backup had van wat erop stond. Bovendien heeft mijn nieuwe harde schijf dubbel zoveel capaciteit en geen voedingskabel nodig.

R!|)|)L3R

Legacy Member
Probeer mijn tip ook eens als je wil, als 't werkt heb je nog meer extra schijfruimte die je kan benutten :)
Werkt mijn tip niet, mja, je hebt 't dan toch geprobeerd hé.

Insano

Legacy Member
Je hebt gelijk, maar het probleem is dat ik momenteel geen desktop meer gebruik (enkel laptop). De extra schijfruimte kan ik dus niet gebruiken.

Ofwel was het mijn harde schijf op een of andere manier repareren, of anders het gewoon zo laten :)

R!|)|)L3R

Legacy Member
Oeps ja, dat wist ik niet, mja, dan kan je er ni veel meer mee doen hé :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan