Archief - Er kwam een stem uit me computer?! Help?!?!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Des

Legacy Member
Oke dit is echt eng,

Ik starte me pc op.. alles gaat goed en ik open firefox (nu.nl | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl) en ik hoor een stem die uit me pc komt.. Het was een hele vage en onduidelijke stem, het klonk alsof het uit zo'n walkie-talkie kwam..

Ik firefox weggeklikt.. en het bleef doorgaan... voor zo'n 5 minuten lang..

Nu is het weg.. maar het was echt eng..

Het kan geen Skype, Msn, of Firefox zijn geweest want die waren allemaal afgesloten..

Wat is dit?!?!

ps: momenteel scant SuperAntiSPyware me pc..

mdgf

Legacy Member
ps: momenteel scant SuperAntiSPyware me pc..
WAT scant uw pc? Dat heeft een naam als een virus :ironic:. Gebruik maar malwarebytes antimalware als je gaat scannen ;).

Zeker dat FF werkelijk was afgesloten (firefox.exe weg uit de processenlijst, niet gewoon het venster weg)?

Des

Legacy Member
Ik heb SUPERAntiSpyware als mijn virusscanner enzo..

Verder heb ik twee oude Vikings boxen.

mdgf

Legacy Member
Smijt die er maar eerst eens af, ik lees daar op het eerste gezicht precies niet veel echt positiefs (niets negatiefs ook, maar kom op: zo'n naam :ironic:) over. Ik zou eerder MSE of Avira als gratis virusscanner en eventueel Malwarebytes antimalware als complementaire scanner (eens in de maand bv.) gebruiken.

Zijn dat draadloze boxen?

Rage

Legacy Member
Vroeger met mijn oude crap boxen heb ik die ook al voorgehad. Ge pikt één of ander radio signaal op.

Darkwave

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Vroeger met mijn oude crap boxen heb ik die ook al voorgehad. Ge pikt één of ander radio signaal op.

idd kheb da met mijn oude infrarood (denkek) headset ook, die pikt dan soms radio zender frequencies op :)

mistertk

Legacy Member
Wel ik herinner mij nog dat een maat van mijn zijn headset stuk was en als hij zijn kabeltje op een of andere manier vast hield hoorde ik muziek door skype ipv zijn stem best grappig

Exit

Legacy Member
superantispyware is evengoed als malwarebytes, is betrouwbaar hoor

mdgf

Legacy Member
^dan zwijg ik, maar google vertelde me precies niet zo veel en met zo'n naam kun je toch niet betrouwbaar overkomen :p

Des

Legacy Member
Hoi vrienden,

Bedankt voor jullie reacties, ik heb even rondgekeken in de buurt en zie nu dat er een grote zendmast staat.. Misschien dat dat de reden was van dat geluid..

Ook heb ik die virusscanners gedownload die jullie me hebben aangeraden.

Bedankt :)

Anoniem22

Legacy Member
Ik weet nog toen ik klein was en bij menne opa stond ne 386, dat als daar boven een spelleke op stond dat ge beneden met de AM/FM Radio ineens het geluid daarop kon ontvangen van de PC boven. Niet eng, maar wel grappig :)

Nielsvds

Legacy Member
Sommige beveiligingsprogramma's zoals avast hebben een optie wanneer een opgenomen stem spreekt wanneer er iets gevonden is of er een update,etc is.
Zie hier.


Superantispyware is geen anti-virus programma.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan