Archief - effect te warme cpu

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Oblivion

Legacy Member
hoi

even een klein vraagje

ik heb me onlangs een geforce 6600gt gekocht, en had er op m'n oude mobo nogal veel problemen mee (gaf conflicten), op ander mobo werkte deze kaart echter perfect

nu heb ik mn pc geupgrade, nieuw mobo en processor... alles liep vlotjes
tot ik gisteren even m'n HL2 opstartte (dat voorheen perfect werkte)
m'n scherm gaf flikkerende strepen/beelden in de menus en ingame...

m'n eerste gedacht was verdomme, graka naar de zak dus toch?
tot ik echter even opnieuw probeerde, maar eerst m'n cpu temp checkte

deze stond, niet stressed , op 55graden, wat me toch vrij veel leek om windows te runnen

zodoende reboot ik m'n pc, en processor draait aan 45graden dan
start hl2 weer op... geenenkel probleem meer


kan die grafische glitch gelegen hebben aan een te warme cpu?
of geeft dit andere effecten...

demon326

Legacy Member
zeg eens welke cpu ge hebt mijne draait in windows ook idle 55 amd athlon xp 3200+ hier

Oblivion

Legacy Member
amd64 3500+

maar kdacht van mja, reboot ff, is 10graden minder en alle probs opgelost...

m'n graka overheat me dunkt niet... zit een waarschuwing ingebouwd

gapstar

Legacy Member
Bwa 55 ° is nog niet zo overdreven denk ik als je van die zware games speelt.
welke koeler heb je der opzitten ?
Hoeveel watt is je voeding ?

Oblivion

Legacy Member
gapstar zei:
Bwa 55 ° is nog niet zo overdreven denk ik als je van die zware games speelt.
welke koeler heb je der opzitten ?
Hoeveel watt is je voeding ?

de 55graden was wel niet stressed
gewoon in windows

de cooler is gewoon de boxed cooler
voeding 360watt chieftec

nu, wat ik eigenlijk wil weten, kan een te warme cpu dit veroorzaken?

t294419

Legacy Member
dat is te wijten aan je graka die te warm wordt, artifacts doordat geheugen te warm wordt, cpu die te warm wordt laat gewoon je computer freeze

zie is ofdat je niet per ongeluk de graka zijn koeler hebt afgesloten of voor minder airflow hebt gezorgd, zorg gewoon dat er genoeg airflow aan je graka
met een fanneke die derop blaast

BraveHeart

Legacy Member
Oblivion, je hebt de reden waarom ik zelf geen boxed cpu koeling genomen heb bij mijn upgrade -> onstabiele werking bij zwaar werk door oververhitting.

Ik zou optereren voor een stille en krachtige zalman CNPS7000AL-CU.
Mijn CPU geraakt nog niet eens over de 40°c stressed.
Mijn koeling is goede artic koelpasta, en een zalman CNPS7000AL-CU.

Alvorens je eender wat gaat aanschaffen, ik zou eerst eens je pc grondig testen met burn-in software (zeker voor nieuwe hardware failure-proof te testen).

Dan denk ik over memtest x86+ voor uw ram (draai daar mee een 2 a 3 tal loops onder real mode ms-dos (opstartdiskette kan je aanmaken met de installatiesoftware van memtest x86+)
Dan zou ik ook Prime95 een paar uur laten draaien, niet dat je gaat overklokken, maar is wel handig te weten dat je hardware zonder fouten uren kan doorwerken en dat je nergens een defect of een conflict hebt.

n-bench, 3D Mark 05, aquamark 3 zou ik gebruiken om je 3D kaart eens te stressen (zeker weten dat het niet aan je HL2 zou liggen of aan je 3D Kaart)

Moest er dan toch een oververhittingsprobleem optreden kan je je aan foutmeldingen, blue screens, freezes of reboots verwachten en dan weet je ook dat er ergens iets niet in de haak zit.

Ik zou eerst beginnen met je ram geheugen te testen, onstabiel en raar gedrag komt vaak van je voeding of je ramgeheugen onder windows.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan