Archief - Een van de 3 USB ingangen wordt niet herkend

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dubbelpunt

Legacy Member
Topic zegt alles. Op mijn computer, die ik al 5 jaar heb trouwens, moet ik tegenwoordig soms 3 USB ingangen tegelijkertijd gebruiken. Vroeger was dit niet echt noodzakelijk. Echter, er werken er maar 2. Diegene die horizontaal bij elkaar staan. Er staat er eentje verticaal, apart, maar die werkt niet. Er staat ook zo een raar symbooltje bij. Is dit wel een USB? Mijn externe schijf past er alleszins in.

Exit

Legacy Member
een foto van die poort met een symbool is wel zo handig

nu kan men dus niets zeggen of het usb is of wat het wel is dan.

Saftcore

Legacy Member
Kan je zien of het aangesloten apparaat voeding krijgt (dmv een lampje dat op de externe hdd is geplaatst)?
Geeft je pc het signaal dat er nieuwe hardware is gevonden?

Zo ja dan is de usb poort intern wel aangesloten.
Zo nee is het softwarematisch een probleem met de usb driver. Misschien heeft het extern apparaat een driver op zich nodig en installeert hij die niet automatisch.

Basil Fawlty

Legacy Member
Het zou goed kunnen dat het een USB poort is waarvan de 5V voeding niet is aangesloten of defect is door een los kabeltje of een slechte verbinding in de stekker. Een externe harde schijf met een eigen adapter zal namelijk geen stroom uit de USB poort halen en een USB stick wel.

Dubbelpunt

Legacy Member
Moet ik dan mijn computer binnensteken in een zaak ergens of kan ik dit zelf oplossen?

Basil Fawlty

Legacy Member
Als hij nog garantie heeft moet je hem binnendoen. Anders kan je best zelf even de kast openmaken. Volg dan eens de kabels die naar de USB aansluiting lopen, en kijk of ze goed zijn aangesloten op het moederbord en aan de aansluiting zelf.

mdgf

Legacy Member
Een andere vraag: heeft je pc echt maar 3 usb poorten? Zelfs al is hij 5 jaar oud, dat is echt wel enorm weinig (mijn pc uit '98 had er nog meer op het mobo), zeker dat je er geen over het hoofd ziet (op het mobo of de case)?

Je kunt ook ergens kijken of er niemand die je kent een pci kaartje heeft liggen met usb poorten (der ligt hier een naast me, maar daar heb je ook niks aan natuurlijk :p).

Als hij nog garantie heeft moet je hem binnendoen. Anders kan je best zelf even de kast openmaken. Volg dan eens de kabels die naar de USB aansluiting lopen, en kijk of ze goed zijn aangesloten op het moederbord en aan de aansluiting zelf.
Het zullen wel usb poorten op het moederbord zijn, dus daar kan je zelf niet veel aan doen veronderstel ik.

Dubbelpunt

Legacy Member
Ik heb er nog aan de achterkant, maar daar kan ik niet aan.
Tenzij ik volledig mijn computer verzet telkens. Geen zin => enkel vooraan :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan