Archief - DVD(met HD)+Canal digital+vcr+tv hoe aansluiten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BlAcKsHaDoW(Be)

Legacy Member
Mijn ouders hebben deze week diene DVD-Recorder me hard drive van Aldi gekocht. Vandaag hebben ze gevraagd voor die aan te sluiten. Hebben van alles zitten proberen en wilt maar niet lukken om deze of de rest te laten werken zoals het hoort.
Ik heb thuis zo'n Canal Digital ontvanger, Panasonic(hoe ge het schrijft weet ik ni) tv en vcr en dan die DVD recorder met hard drive.
In welke volgorde moet ik deze aansluiten zodat ik alles kan gebruiken. Vroeger moest ik trouwens voor het afspelen van Canal Digital of een VCR geen AV opzetten op tv, gelijk welke zender speeldde hij de film op af.

Hopelijk weet iemand hier een antwoord op;) Greetz Tom

Exit

Legacy Member
hebben allemaal nen scart? (eurostekker)
eerst canaal+ geval, dan video, dvd recorder en als laatste tv
voor antenne kabel identiek ... om canaal + op tv te krijgen gaat ge op video en dvd en tv AV moeten zetten denk ik, moet overaldoor ... tenzij het via antenne signaal gaat

BlAcKsHaDoW(Be)

Legacy Member
dus gwn eerst Canal + bakske, dan VCR, dan DVD speler daar en dan TV(scart en kabel voor die poste te ontvange dus allebei in die volgorde?)

Maar kan het niet meer dat ik zoals vroeger kan krijge dat ik nooit op TV/AV moet zette? Bij men playstation 2 is da zo:) Majah, die sluitk gwn er vanvoor op aan op die gele, rode en witte stekkerbus.
Men ma vindt dat nl irritant dat ze dan steeds op TV/AV ga moete duwe:p

Exit

Legacy Member
als de canaal bakskse als laatste of op een 2de scart op den tv hangt zal tv autom signaal van scart nemen als canaal + bakske aanzet ...


maar dan kunt ge nie opnemen van canaal digitaal omdat signaal dus nie naar de video/dvd recorder passeert)

BlAcKsHaDoW(Be)

Legacy Member
Vroeger kwam alles binne op canal+ bakske, dan naar vcr en dan naar tv...
Nu moet diene dvd er tusse, scart en kabel want hij moet kunnen opnemen ook... Dus gwn zoals gij zegt moet Canal + eerst, dan vcr, dan dvd, en dan tv me scart verbinde??
Klopt da dan?

Exit

Legacy Member
gewoon zoals het was maar den dvd tussen den vcr en tv steken omda ge dan van de canaal+ en vcr op den dvd kunt opnemen ... met den dvd ...

BlAcKsHaDoW(Be)

Legacy Member
Eens proberen dan maar. Ik denk dat ik dit al geprobeerd had en niet werkte. Ik kon geloof ik niet meer opnemen van Canal Digital...
Sffs of morge vroege nog is teste en kzeg resulaat wel.

Edit: Mijn ma zegt juist da ze toen geen geluid hadden bij het afspelen van een video opname. Opnemen van canal digital toen ni uitgetest.

Exit

Legacy Member
stekkerrs goed ... andere posten wel geluid? volume per toestel aan (war moglijk)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan