Archief - dvd + r dual layer schijfjes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Hai,

Ik ben vandaag in de fnac in gent gepaseerd en ik zag voor de eerste keer de duallayers te koop. Dus ik nogal vrij enthausiast een doosje mee tot ik aan de kassa zag dat je voor 5 dvd + r DL 74.99 betaald.

Is dit de normale prijs want men portemonee was er even niet goed van.

Ze kunnen maximaal geschreven worden aan 2.4 speed en ik had een dvd'tje vol op +- 45 minuten.

Maar die prijs? das toch wel heel veel of niet?

ComputerVISTA

Legacy Member
maar 15 euro voor 1 schijfje is toch wle erg veel he.

Wover

Legacy Member
kijk, een hd van 40GB kost u +-€45, da's dus iets meer als €1 per GB

nu, dual layer = 9GB, dus €9 per DVD :p

+ de kosten van de technologie enz

zit een beetje logica in e :p

eniac

Legacy Member
computer xp zei:
maar 15 euro voor 1 schijfje is toch wle erg veel he.

Jah, wie koopt er dan ook computergerief in de FNAC? Het is gekend dat die oerend duur zijn. Ik heb al €5/stuk zien staan op de goedkopere DVD stores online.

@ Woverke: er zit geen logica in. Een DVD van 4.5GB kost een halve euro (dus das uhm, +- 10 cent per GB), een HD van 200GB kost 110 euro (ook verre van een een euro/GB). De enige logica die erachter zit is dat ze weinig verkrijgbaar zijn en dus duur.

FoRCe

Legacy Member
bij forcom:

Verbatim DVD+R 8.5Gb Double layer, 2.4x,240min. JewelCase € 9

Zitten 3 DL dvd's in doos voor 9eur, cava toch ?

eniac

Legacy Member
FoRCe zei:
bij forcom:

Verbatim DVD+R 8.5Gb Double layer, 2.4x,240min. JewelCase € 9

Zitten 3 DL dvd's in doos voor 9eur, cava toch ?

Beetje misleidend aangezien in prijslijst zelf niks staat over 3 DL's. Ben er quasi zeker van dat dat de prijs voor 1 enkel schijfje is.

JackF

Legacy Member
Het is de prijs voor 1 schijfje. Dankzij die leuke Auvibeltax is het moeilijk om in België onder de 9 € (voor een kwaliteitsmerk) te gaan per schijfje

Psychodweep

Legacy Member
JackF zei:
Het is de prijs voor 1 schijfje. Dankzij die leuke Auvibeltax is het moeilijk om in België onder de 9 € (voor een kwaliteitsmerk) te gaan per schijfje

Die taks is maar 60 cent per DVD hoor. Voor DVDR DL media maakt da nie veel uit, wel voor gewone DVD+-R's.

FoRCe

Legacy Member
eniac zei:
Beetje misleidend aangezien in prijslijst zelf niks staat over 3 DL's. Ben er quasi zeker van dat dat de prijs voor 1 enkel schijfje is.

deem :(

Eff wachten dan idd om DL schijfjes te kopen

ComputerVISTA

Legacy Member
Jah, wie koopt er dan ook computergerief in de FNAC? Het is gekend dat die oerend duur zijn. Ik heb al €5/stuk zien staan op de goedkopere DVD stores online.

Ik koop ook absoluut niks in de fnac van computer gerief ik heb nog steeds geen geld teveel hoor ;) maar ik was er die dag in de buurt en was gaan kijken voor een paar cd's en die dual's sprongen plots in men oog en vandaar.....

eniac

Legacy Member
Nu weet je dat je altijd eerst naar de prijs moet kijken voor je ermee naar de kassa stapt ;)

ComputerVISTA

Legacy Member
en nog geen beetje ;)

maja wie denkt nu da ze der zoveel voor zouden vragen. maarja tis men eiegn fout hoor daar nie van.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan