Archief - Dvd leeg na branden?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pol de Crossmol

Legacy Member
Ik heb het volgende voor gehad op mijn laptop, waarin een dvd+-R/RW zit, kan alles lezen en schrijven: Als ik dvd+/- rw's schrijf, geen probleem, maar als ik een dvd+R geschreven heb is die volgens nero succesvol geschreven, maar eenmaal die uitgeworpen is en weer in de drive gaat, blijkt die leeg te zijn (Tis te zeggen, hij staat volledig vol, 4.2Gb is gebruikt, maar hij toont niets van files of inhoud, nergens).

Nu bon, ik koop vandaag voor mijn desktop pc een Lite-On DVDRW drive, die 16x DVD+R's kan schrijven. Ik schrijf enkele schijfjes en ook hier gaat het mis. 5 DVD+R's zijn gelukt, terwijl er ook 5 of 6 hetzelfde fenomeen voorhebben. Alles wordt met nero correct geschreven (geen fouten of niets), maar als ik ze insteek om te controleren zijn ze gewoon leeg (geen inhoud).

Wat is hier gaande? Want om minder of 50% van mijn schijfjes te kunnen lezen, hallo zenne dan mogen ze de dvd schrijf techniek weer uit handel halen, die 6 "lege" schijfkes kosten al een goeie 14€!

menlor

Legacy Member
mss slechte dvdkes van onbekend merk.
kgebruik ier philips voor zowel dvd-r en cd-r en nog geen 1 mislukt

Pol de Crossmol

Legacy Member
Tis een hele doos Philips DVD+R 8x, en ook een doos van TDK+R 4x, beiden nu niet bepaald "slecht" merk te noemen voor zover ik weet?

Exit

Legacy Member
staat er zichtbaar (met het oog iets op de schijf?
nie branden als test (dus nie echt branden) dat aan staat?
standaard cdrom/dvdrom?

Pol de Crossmol

Legacy Member
Jup, normaal iso dvd rom data schrijven. De schijf staat tot op de rand vol geschreven. Maar de ene keer is ie wel leesbaar in een andere drive of dezelfde, en de andere keer is er niets mee aan te vangen.

Dus ik vraag me af of er nog mensen zijn die dit tegenkomen, of ben ik de enige bij wie het niet is dat als je 10 dvd's schrijft, die ook alle 10 werken? Ik voel me precies in de begindagen van de cdwriter, waar je op den duur ook maar 1 op 2 cdtjes had die gelukt waren... Alleen was dat minder kostelijk in die tijd (0,5€<->2,5€ /schijfje)

Exit

Legacy Member
euh, staat mediaplayer op van windows? afzetten en dvd bekijken ... heb ook eens zoiets meegemaakt.
wanneer is ie leesbaar, net na pc opstarten of ......

Pol de Crossmol

Legacy Member
Geen mediaspeler of niets. Gewoon, ik boot de pc, brand wat files op die dvd in de meest normale en compatibele mode; het is met succes voltooid zegt nero. En als ie dan de dvd uitwerpt, en ik die in dezelfde drive in dezelfde pc, een andere drive in die pc of gewoon compleet andere pc andere drive steek, is die leeg. Inhoud nada. Maar als je controleer bvb met nero vind ie sessie 1 4Gb+, maar daar valt dus niets van te lezen.

Dus zoals je verwacht dat je een dvd brandt, en die in een drive steekt dat je de inhoud kan lezen, zo heb ik al heel wat keren tegengekomen dat hij niets weergeeft, in geen enkele pc. Ik doe er niets speciaals voor van programma's. Gewoon schrijven en openen achteraf, en als ik chance heb is hij normaal leesbaar (zoals je verwacht), de andere keer gewoon niets. Op geen enkele pc. En toch zijn beide gevallen met dezelfde instellingen geschreven op dezelfde schijfjes...

Enigma²

Legacy Member
multisession en dvd gaan niet goed samen hoor. Ik heb het ook eens geprobeerd en in mijn schrijver kon hij de dvd zeer moeilijk lezen, maar in een dvd-lezer van asus ging alles perfect. Het ligt dus ook aan de dvd-lezer voor een groot deel

Pol de Crossmol

Legacy Member
't komieke is dus dat hij het eerst en vooral niet kan lezen in dezelfde drive waarin hij het geschreven heeft, wat op zijn minst zou moeten kunnen. En multisessie is inderdaad een probleem, heb dat na de 2e schijf telkens uitgezet, maar het probleem doet zich nog voor.

Wie weet verdwijnt het plots? :D

BraveHeart

Legacy Member
Hebt gij de DVD-RAM driver geïnstalleerd ?

DVD-schijfjes voor pc gebruiken het UDF bestandsformaat niet het ISO formaat.
Zeker als er bestanden op de schijf zitten die groter zijn dan 2GB het stuk kan je ISO als formaat niet gebruiken voor het beschrijven van DVD schijfjes.
En daarom is de schijf ook leeg.

Maak een UDF-DVD-ROM/UDF-DATA disc onder nero 6x.
Het UDF bestandssysteem kan ook zware mappen aan met veel bestanden die tamelijk veel zijn in opslag.

Shrijf uw discs op lage speeds als ge een probleem hebt, nooit op het max draaien met een merk wat ge voor de eerste keer gebruikt, zeker de eerste schijfjes niet in een spindle of box.
Ook zou ik eens kijken voor een recentere firmware voor beiden writers.
Dit soort problemen zitten meestal bij de brander firmware.
Installeer in ieder geval de DVD-RAM driver, ook al leest en schrijft uw DVD-Writer geen DVD-RAM discs, de driver is universeel backwards compatible en geeft betere informatie door aan brandsoftware als nero van het geplaatste medium zodat het juist wordt herkend.

Mr. M

Legacy Member
BraveHeart zei:
Hebt gij de DVD-RAM driver geïnstalleerd ?

DVD-schijfjes voor pc gebruiken het UDF bestandsformaat niet het ISO formaat.
Zeker als er bestanden op de schijf zitten die groter zijn dan 2GB het stuk kan je ISO als formaat niet gebruiken voor het beschrijven van DVD schijfjes.
En daarom is de schijf ook leeg.

Maak een UDF-DVD-ROM/UDF-DATA disc onder nero 6x.
Het UDF bestandssysteem kan ook zware mappen aan met veel bestanden die tamelijk veel zijn in opslag.

Shrijf uw discs op lage speeds als ge een probleem hebt, nooit op het max draaien met een merk wat ge voor de eerste keer gebruikt, zeker de eerste schijfjes niet in een spindle of box.
Ook zou ik eens kijken voor een recentere firmware voor beiden writers.
Dit soort problemen zitten meestal bij de brander firmware.
Installeer in ieder geval de DVD-RAM driver, ook al leest en schrijft uw DVD-Writer geen DVD-RAM discs, de driver is universeel backwards compatible en geeft betere informatie door aan brandsoftware als nero van het geplaatste medium zodat het juist wordt herkend.
nero geeft messages als ge bestande bove de 2 gig probeert te branden in ISO
heb da voorgehad voor de backup van menne steam te branden (alles van HL2 enzo)
heb ze uiteindelijk in kleinere stukke gebackupt want met da UDF formaat was er toen bij mij ook iets raar

als k me ni vergis gaf die opt eind van de disc altijd een error bij het branden (chance dak e DVD RWke toen had gebruikt)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan