Archief - dvd drive

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

laloo

Legacy Member
hallo ik ben nu mijn pc in elkaar aan het steken maar nu
ik steek de dvd drive er in ik sluit de power aan en ik wil de SATA aan sluiten maar er zit geen SATA ingang op oO
kan iemand mij helpen het is de eerste keer dat ik een pc inelkaar steek :)

fotos :

ImageShack Album - 4 images

up niemand die mij kan helpen?

Aap

Legacy Member
Je optisch toestel maakt geen gebruik van SATA maar van PATA. Je kunt een overgang gebruiken van "ellentriek" sata (zwarte platte connector) naar een gewone molex (vierkantachtig, wit) Maar de dataaansluiting, dat is een probleem. Heb je toevallig een gelijkaardig connector op je moederbord? (niet te verwarren met floppy kabel!) Indien, ja, kabel aansluiten. Indien geen zo'n aansluiting, moet je pci(e) kaartje kopen waar PATA ondersteunt is.

laloo

Legacy Member
oke dan denk i kdat ik zoon kaartje zal moten kopen kost dat veel? en waar kan ik dit kopen?

St0wned

Legacy Member
Het gaat waarschijnlijk goedkoper zijn om gewoon een SATA DVD drive te kopen

laloo

Legacy Member
maar nu kan ik win7 niet instaleren -.- zijn er andere oplosingen om win7 te instaleren?

laloo

Legacy Member
heb geen usb van 4gb -.-

btw heb nu nog een prob
als ik nu de pc opstart haar ik alles maar er komt geen beeld?
moet er geen beeld komen van bios ofso?

Aap

Legacy Member
laloo zei:
btw heb nu nog een prob
als ik nu de pc opstart haar ik alles maar er komt geen beeld?
moet er geen beeld komen van bios ofso?

Hoor je lawaai van de voeding? Indien niet: voedingskabel(s) aansluiten op het moederbord. Vergeet ook niet de ventilator van de processor op het moederbord aan te sluiten.
Heeft de monitor wel stroom? Is de VGA/DVI/HDMI kabel aangesloten? Steek anders de VGA/DVI/HDMI op een andere poort en probeer opnieuw.
Is de aan/uit knop wel correct aangesloten op het moederbord?

laloo

Legacy Member
ja voeding werkt heb hdmi van op mijn video card geprobeert en van het moederbord zelf
en nog geen beeld

aan uit knop ? oO als ik op de knop duw start hij op dus hoe kan dat daar nu aan ligen.?

maar de aan uit knop zit normaal goe

Hungry®

Legacy Member
je hebt precies meer problemen met deze pc dan die je recent nog in mekaar hebt gestoken hé laloo. Uw monitor staat toch op?

laloo

Legacy Member
Hungry® zei:
je hebt precies meer problemen met deze pc dan die je recent nog in mekaar hebt gestoken hé laloo. Uw monitor staat toch op?

.............. :D

heb beeld xD maar aleen via dvi naar HDMI en niet van HDMI naar HDMI


dus bios start nu. gwn een nieuwe dvd drive kopen nu -.-
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan