Archief - DVD brander kapot?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vloet

Legacy Member
jow

kheb al verscheidene keren geprobeerd een data dvd te maken , maar altijd als ik dan die dvd wil branden komter een fout op van in het begin van het brandproces. ofwel zegtem dattem beschadigd is , ofwel komter bove te staan illegald disc en zo van die zever. Ik deed dat vroeger met Instant cd-dvd van pinnacle , nu heb ik nero 6 ma beide progs slagen er niet in te branden. Het zijn nieuwe dvd' s ( er zijnter al 4 kapot , kan ze niet eens formateren). Nu denk ik dat mijn DVD brander gwn niet werkt, isser een manier om dat na te kijken?

btw, cd's kan ik wel branden met hetzelfde aparaat.

thx en greetz

eraserke

Legacy Member
staat uw dvd schrijver apart op een ide channel?of in parallel met HD ofzo?

alleen met data cd's?

vloet

Legacy Member
het is niet alleen met data , tis gwn altijd als ik een dvd wil branden.
en wsl isdie op de HD aangesloten, hoe kan ik dat zien?

eraserke

Legacy Member
vloet zei:
het is niet alleen met data , tis gwn altijd als ik een dvd wil branden.
en wsl isdie op de HD aangesloten, hoe kan ik dat zien?

in bios, of gewoon case opendoen en als ze aan hetzelfde kabelke hangen dan staan ze dus op 1 ide channel...

mja maar kdenk ni dat het nut heeft van dernaar te kijken ze uw probleem zal ergens anders liggen...

het is wel zo dat cd en dvd op andere temps wordt gebrand maar trare is dattem geen dvd's ne meer wilt schrijven en wel nog cd's...

en welke dvd's hebde?

ge hebt dvd + en dvd - sommige writers kunnen die ni alle 2 lezen en of schrijven...


en der bestaat wel een proggy om uw cd/dvd-rom stations na te kijken ma kweenimeer oe dat noemt :s google

vloet

Legacy Member
het zijn memorex DVD-RW van 4,7 gig
wat mij ook opvalt is , als ik dan 1 probeer te branden en het mislukt , staater altij 1 klein randje op gebrand, en dat maakt de cd kapot denk ik.
het lukt me ook niet de DVD volledig leeg te maken want dan komt er ook een fout op ( da het gene beschrijfbare cd is enzo)
en tja, kzal is checke op google

thx in ieder geval

Exit

Legacy Member
4dvd's kapot? en zijn dvd-rw's .... die moet ge weer wissen dan!

welke brander hebt ge? (kan ie inderdaad de + en - branden?)

vloet

Legacy Member
het is ne toshiba dvd-rom SD-R5002

en kheb al geprpbeerd om ze te wisse, ma da ga ookni , dan geeftem dezelfde fouten aan als anders. dus ik denk dat gwn menne schrijver kapot is. ookal kannek wel cd's schrijve... :wtf:

edit : er komt dus op " write error " :wtf:

kheb ook een nieuwe dvd getest met CD/DVD diagnostic :

there are a total of 1 track on the disc, plus the lead out.
Disc is a DVD , type DVD-RW
this disc has 1 layer
Blank disc with 2297888 blocks

dus me de DVD's is niks mis, en nu hebtge ook direct het juiste type se.

een prog om de brander zelf te testen vind ik niet.

vloet

Legacy Member
raar, kgeef zo 'n dvd mee aan menne neef om daar is op te proberen branden.
da geval brand ma tege een snelheid van 1 x en dan ging den dvd er nog nimeer uit. dus tzou okwel eens aan de dvd's kunnen ligge blijkbaar

vloet

Legacy Member
memorex DVD-RW van 4,7 gig

had ik hierboven trouwens al eens gemeld :)

Exit

Legacy Member
ah, nie gezzien dan, (overgelezen)
memorex is nogthans nie zo slecht van merk .. probeer eventueel eens met ander merk, of wissel de writer om

of probeer die writer eens in uw maat z'n pc of ie daar brandt ...

vloet

Legacy Member
om ff derop terug te kome :)

ik ga nu andere dvd's kopen , maar weet ni wat ik moet pakke , DVD - of DVD + , hoe weetek welke soort DVD mijn brander kan brande?
(mja, angezien DVD- RW ni ga , DVD + pakke? )

edit : oeps sry , ge had da blijkbaar al gezegd, staat idd op die site , DVD - dus, mja, ka eerst is bij iemand een ander merk lene ofzo dan. en als het dan nog niet werkt zal de writer zelf wel kapot zijn wsl.

thx for the help
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan