Archief - DTS probleem met Logitech Z-680

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sizzler

Legacy Member
Ik heb blijkbaar een probleem als ik DVD's afspeel in DTS. Ik weet niet juist waar het probleem zit, maar ik vermoed ergens in mijn hardware. Als ik het geluid instel op DTS 5.1, hoor ik niets, zowel bij directe 6-kanaals ingang als optische. Mijn geluidskaart is een Creative Audigy 2 Platinum Ex, de boxen zijn een Logitech Z-680 en de DVD-rom en DVD-RW zijn van Pioneer. Ik heb de indruk dat de boxen niets ontvangen, en daarom dus ook niet kunnen weergeven, maar kan ik dat ergens testen ofzo?

DePiet

Legacy Member
Sizzler zei:
Ik heb blijkbaar een probleem als ik DVD's afspeel in DTS. Ik weet niet juist waar het probleem zit, maar ik vermoed ergens in mijn hardware. Als ik het geluid instel op DTS 5.1, hoor ik niets, zowel bij directe 6-kanaals ingang als optische. Mijn geluidskaart is een Creative Audigy 2 Platinum Ex, de boxen zijn een Logitech Z-680 en de DVD-rom en DVD-RW zijn van Pioneer. Ik heb de indruk dat de boxen niets ontvangen, en daarom dus ook niet kunnen weergeven, maar kan ik dat ergens testen ofzo?
Hoe heb je je setje op je pc aangesloten??
Voor zover ik mij kan herinneren heeft een creative toch geen optische spdif?
En wil je dts laten decoderen door je audigy of door je logitec? In het eerste geval heb je dan drie jack kabeltjes nodig, in het andere 1 coax.

Als ik u was, zou ik via een coax kabel je setje verbinden en het signaal laten decoderen door je z680. Dan heb je wel nog een mono-jack->tulp verloopstukje nodig.
Maar je zal toch eerst wat meer info moeten geven.

Sizzler

Legacy Member
De Logitech-set is aangesloten met 3 jacks, maar soms sluit ik hem ook aan met een optische kabel van de externe module van m'n Creative Audigy 2 Platinum Ex. De DTS wil ik laten decoderen met de Logitech-set, aangezien die een hardware decodeerder zou moeten hebben. Maar als die DTS door de Audigy al kan gedecodeerd worden, is het al even goed voor mij, maar dat gebeurt momenteel blijkbaar niet, terwijl dat volgens jou wel zou moeten.

Al bedankt voor de info die je al gegeven hebt. Volgens jou zou ik dus werken met een coax kabel, maar waar moet ik die dan kunnen aansluiten aan de kant van de geluidskaart/module?

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Sizzler zei:
De Logitech-set is aangesloten met 3 jacks, maar soms sluit ik hem ook aan met een optische kabel van de externe module van m'n Creative Audigy 2 Platinum Ex. De DTS wil ik laten decoderen met de Logitech-set, aangezien die een hardware decodeerder zou moeten hebben. Maar als die DTS door de Audigy al kan gedecodeerd worden, is het al even goed voor mij, maar dat gebeurt momenteel blijkbaar niet, terwijl dat volgens jou wel zou moeten.

Al bedankt voor de info die je al gegeven hebt. Volgens jou zou ik dus werken met een coax kabel, maar waar moet ik die dan kunnen aansluiten aan de kant van de geluidskaart/module?

Digital Out heet de uitgang :)

Sizzler

Legacy Member
DePiet zei:
Als ik u was, zou ik via een coax kabel je setje verbinden en het signaal laten decoderen door je z680. Dan heb je wel nog een mono-jack->tulp verloopstukje nodig.

Als ik een optische uitgang heb op mijn audigy, en een optische ingang aan mijn boxset, geeft dat dan niet hetzelfde resultaat als zo'n jack-naar-coax oplossing (ze zijn alletwee toch digitaal).

Vlammes zei:
bij directx soms uw directsound acceleratie minder gezet?

Met directsound heeft het niets te maken, alle testen daarbij lukken, en de versnelling staat op max.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan