Archief - DRINGEND: Netvoeding probleem met software ?(heb maar 30 min over)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spock

Legacy Member
Hallo, snel even een vraag, zit nog maar met 30 min tijd voor mijn accu.
Mijn laptop zit aangesloten op de adapter, heb al met 2 adapters geprobeerd die allebei werkten maar mijn laptop toont niet dat de adapter erin zit!

Aub snel response, 30 min...

Thx!!!!

mdgf

Legacy Member
Tjah slecht contact? Losgekomen verbindingsstukje aan het contact? Herlaadcircuit op het moederbord kapot?

Als je hem kan opendoen (garantie verlopen) kun je mss eens kijken of je er aan kan, maar ik heb geen ervaring met laptops uiteenhalen, dus ik weet niet of je daar normaal aankan.

Spock

Legacy Member
10 min gelden ging alles nog perfect!

close thread maar, ineens werkt ie trug:oink:

Mexter

Legacy Member
laat me raden, de connectie bij het tussenstuk van de kabel???

sneax

Legacy Member
Mexter zei:
laat me raden, de connectie bij het tussenstuk van de kabel???

haha hoeveel keer mijn laptop zo niet geniepig aant ontladen was en ik maar denken dattem op netstroom zat :D

Spock

Legacy Member
probleem komt nu steeds vaker voor, heb gisterenavond hem nog es opengevezen en gekeken of de jack mss los zat in het mobo maar het maakte geen verschil, wat kan nu het prob zijn en hoe herstellen? thx!

nigel555

Legacy Member
Dit kan aan paar dingen liggen hoor.

Enerzijds kan het de batterij zijn die niet meer wil opladen. Het moederbord kan defect zijn.
Probeer eens batterij uit te halen en te werken op netspanning. Lukt dit niet dan denk ik eerder aan defect moederbord. Dit kan die jack zijn die los is gekomen op het moederbord, een losse kabel en zo meer.
Waarschijnlijk geen leuk nieuws maar zo is het nu eenmaal. :)

nigel555

Legacy Member
Spock zei:
kan het ook aan de adapter liggen?

Als ik goed gelezen heb heb je dit met 2 adapters die werken al getest?

Mijn laptop zit aangesloten op de adapter, heb al met 2 adapters geprobeerd die allebei werkten maar mijn laptop toont niet dat de adapter erin zit!
:)


Maar een defecte adaptor kan ook, dit kan je natuurlijk rap weten door die te testen bij een andere laptop of uitmeten met een volt meter.

Maar als je al met andere adaptors hebt getest die wel degelijk werken dan is het jammer genoeg de laptop zelf die het probleem heeft. Zoals ik daarnet zei ook es proberen zonder batterij maar met de adaptor in en kijken of het werkt. Werkt het dan is het de batterij die niet meer oplaad.

nigel555

Legacy Member
Spock zei:
zonder batterij werkt ie :)

dan zal uw batterij niet meer willen opladen.

Welke laptop is het juist? Bij hp laptops kan je bvb uw batterij nakijken en ook laten hercallibreren. Daarom dat dit wel vrij nuttig kan zijn om te weten welke laptop het is :)
Dan is het mogelijk om te kijken of er voor uw Laptop er mogelijk ook bepaalde software beschikbaar is :)

Spock

Legacy Member
nigel555 zei:
dan zal uw batterij niet meer willen opladen.

Welke laptop is het juist? Bij hp laptops kan je bvb uw batterij nakijken en ook laten hercallibreren. Daarom dat dit wel vrij nuttig kan zijn om te weten welke laptop het is :)
Dan is het mogelijk om te kijken of er voor uw Laptop er mogelijk ook bepaalde software beschikbaar is :)

hp compaq 8710p, heb wel al vaker last me batterij :D
heb de computer volledig zelf geïnstalleerd dus ipv vista nu win7 en heb al eens gecalibreerd maar zonder succes. Dus als er hiervoor software bestaat zou het wel wijs zn :)

nigel555

Legacy Member
Spock zei:
hp compaq 8710p, heb wel al vaker last me batterij :D
heb de computer volledig zelf geïnstalleerd dus ipv vista nu win7 en heb al eens gecalibreerd maar zonder succes. Dus als er hiervoor software bestaat zou het wel wijs zn :)


Aaah een 8710p onlangs nog eentje opengesmeten ter herstelling (dit terzijde)

HP Battery Health Center
Hiermee kom je eigenlijk alles te weten van uw batterij. (Is in het engels wel de site geen probleem hoop ik :) )

Net even gekeken uw type zit niet bij de recall van batterijen. Maar het kan wel degelijk defecte batterij zijn. Komt wel nog voor bij die hp compaq toestellen.

Spock

Legacy Member
nigel555 zei:
Aaah een 8710p onlangs nog eentje opengesmeten ter herstelling (dit terzijde)

HP Battery Health Center
Hiermee kom je eigenlijk alles te weten van uw batterij. (Is in het engels wel de site geen probleem hoop ik :) )

Net even gekeken uw type zit niet bij de recall van batterijen. Maar het kan wel degelijk defecte batterij zijn. Komt wel nog voor bij die hp compaq toestellen.
heb hem ook opengesmeten gisteren ;)
bedankt alleszinds voor de post!! reputaion + ;)

nigel555

Legacy Member
Is graag gedaan.
Als er nog problemen/vragen zijn je weet waar je ze kan plaatsen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan