Archief - draadloos werkt, vast niet (internet)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EpilEpic

Legacy Member
hoj allemaal,

zit met een zeer vervelend probleem:

ik gebruik ondertussen toch al zo'n half jaar het volgende systeem:
internet (telenet) komt binnen, gaat naar onze router, waar het draadloos wordt verstuurd naar mijn laptop... hier zijn geen problemen mee, het is maar gewoon even om te schetsen.

daarentegen op mijn vaste computer die vasthangt aan de router via het elektriciteitsnetwerk (netwerkadapters van D-link).

dit heeft heel de tijd supergoed gewerkt, alleen nu (de laatste week) is mijn internet op mijn vaste computer zeer traag en valt regelmatig uit. het draadloos internet daarentegen blijft prima werken...

Ik weet dat er wel duizend dingen kunnen zijn die waarschijnlijk fout kunnen lopen, maar heeft iemand mss een idee, of weet hoe de oorzaak te kunnen detecteren ofzo?

alvast bedankt!

ik zit trouwens niet op smallband fzo, en ik heb ook al geprobeerd alle kabels uit te trekken en weer in te steken zonder resultaat... ik doe ongeveer 5min over een bestand van 5Mb nu terwijl dit vroeger in enkele seconden ging

Exit

Legacy Member
kan storing op het elektr net zijn
zitten de pwl's op stopcontact rechtstreeks of op dominoblok?
men raad altijd aan dit rechtstreeks te steken

EpilEpic

Legacy Member
Exit zei:
kan storing op het elektr net zijn
zitten de pwl's op stopcontact rechtstreeks of op dominoblok?
men raad altijd aan dit rechtstreeks te steken

heb ondertussen het probleem al kunnen beperken tot storing op het elektriciteitsnetwerk...
de stekkers zitten rechtstreeks, zoals ze altijd al staken, in de stopcontacten.

ik weet dat het wel vaker voorvalt dat zo'n dingen storing ondervinden, ik heb in heel ons huis geprobeerd (verschillende kringen).
het vreemde is gewoon dat het er plots was, zonder dat er bepaalde nieuwe elektrische aparatuur is gekocht en aangesloten op ons net...echt vreemd...


heb ondertussen ook zo'n wifi stick liggen van D-link (D-link DWA140) maar die werkt niet want die wordt niet herkend wanneer ik die in mijn pc steek...
als ik morgen geen oplossing vindt trek ik naar de winkel om een interne draadloze netwerkkaart aan te schaffen en een grote lange netwerkkabel voor in noodgevallen, want pas op momenten als deze besef ik hoe vaak ik het internet wel niet gebruik :)

anyway, alvast bedankt Exit...Trouwens nog enig idee wat het probleem zou kunnen oplossen?

Ritzzzll

Legacy Member
Je kan eens proberen je laptop via lan (de kabel) aan te sluiten op de router, dan kan je zien of het aan de plc adapters licht of niet...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan