Archief - draadloos op laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bartichello

Legacy Member
ik heb dus in men laptop een draadloos netwerkkaartje. ik wilde dit eens testen eg n ging dus naar een vriend die een draadloze router heeft etc. ik wilde daar eens kijken als dat werkte maa rzelfs al ik met de laptop vlak naast de router ging zitten kreeg ik geen enkele mogelijkheid dernaartoe te connecten. bij netwerk instellen heb je daar ergens draadloze netwerkpunten binnen het beriek en hij zegt geen binnen het bereik te vinden iedere keer. heb daar meer dan een uur geprobeerd en bleef hetzelfde probleem krijgen.

kan iemand mij plz helpen.

laptop specs: Intel sempheron 1.7 Ghz; 512 MB ram ; Netwerk kaarten 3 stuks nl: realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC(gewone netwerkkaart), Intel PRO/WIRELESS 2200BG Network connection(de draadloze dus), en dan zit er ook nog een 1394-netwerkkaart bij(dunno wat dat juist is hoor)

extra zit er nog een modem in ook nl: AGere Systems AC'97 Modem

Sander H

Legacy Member
Intel sempheron
bestaat da ? ofwel ne AMD Sempron ofwel ne Intel Centrino (Benias of Dothan)
ik heb hier dezelfde netwerkkaart
volgens mij is da netwerk gwn beveiligd, ge kunt SSID Beacon afzetten, en dan vindt een draadloze netwerkkaart da netwerk nie tenzij da ingesteld is bij profielen
daarnaast kan der ook nog een MAC-filter aanstaan, deze zorgt dat alleen een netwerkkaart met bepaald MAC-adres kan connecten (dit is uniek)
dan hebt ge ook nog een encryptie, WEP of WPA

met die beveiligingen met ge rekening houden als ge probeert te connecten :)

bartichello

Legacy Member
Exit zei:
staat het wirelles gedeelte op de router geactiveerd?
ja duuh die kerel heeft da aangelegd en zo en dat vind nix...

is idd centrino. foutje van mij


mac dinges stond af op die kerel zijn router heb het hem zien afleggen. heb geprobeer die WEP en WPA(of zoiets )ook af te leggen maar dat wil hem niet doen. hebben zelfs gewoon de router afgeledg en een pc naar laptop netwerkje te maken door gewoon de settings iddentiek over te nemen van op zijn pc naar mijn laptop met een usb stick...

weet gewoon niet hoe het komt dat ie dit niet vind

Sander H

Legacy Member
die SSID beacon kan afstaan hé, hier staat da ook af, alsk gwn naar netwerken zoek zonder een profiel vind ik ofwel nix (met ingebouwde drivers van windows) ofwel een netwerk zonder naam, daar moek zelf dus nog alles van ingeven (met bijgeleverde drivers)

kheb btw jusit dezelfde draadloze kaart

bartichello

Legacy Member
Scjeir zei:
die SSID beacon kan afstaan hé, hier staat da ook af, alsk gwn naar netwerken zoek zonder een profiel vind ik ofwel nix (met ingebouwde drivers van windows) ofwel een netwerk zonder naam, daar moek zelf dus nog alles van ingeven (met bijgeleverde drivers)

kheb btw jusit dezelfde draadloze kaart
Sidd is dat niet de naam da je aan je netwerkje geeft? dat hadden we testnetwerkje genoemd en met die usb stick zette ie dat vanzelf gelijk op de laptop. nouja ga eens vragen als hij weet wat je bedoeld die gast kent meer van wirreless dan ik(eerste keer van mij)

kan je ms eens zeggen waar ik ook die bijgeleverde drivers kan vinden? zou mss ook al wat helpen want mijn vriend zei ook zoiets van dat ik niet alle settings kon goed zetten.

Sander H

Legacy Member
ik heb mijn bij mijn laptop gekregen, heb rap op de website van intel gekeken:

http://www.intel.com/support/wireless/wlan/pro2200bg/index.htm -> info over het kaartje
http://www.intel.com/support/wireless/wlan/sb/CS-010623.htm -> website met drivers, ik heb versie 8.1.0 (van Dell) maar die staat er nie tussen, ik zou gwn de nieuwste nemen alsk u was :)

*edit* SSID heeft idd iets met de naam van het netwerk te maken
met SSID-beacon aan zendt de router uit dat er een netwerk is met naam, vb. "router"
as SSID-beacon afstaat, moet ge in uw laptop ingeven da der een netwerk is met die naam en dan kunt ge normaal conenecten als er geen andere veiligheid meer is

bartichello

Legacy Member
Scjeir zei:
ik heb mijn bij mijn laptop gekregen, heb rap op de website van intel gekeken:

http://www.intel.com/support/wireless/wlan/pro2200bg/index.htm -> info over het kaartje
http://www.intel.com/support/wireless/wlan/sb/CS-010623.htm -> website met drivers, ik heb versie 8.1.0 (van Dell) maar die staat er nie tussen, ik zou gwn de nieuwste nemen alsk u was :)

*edit* SSID heeft idd iets met de naam van het netwerk te maken
met SSID-beacon aan zendt de router uit dat er een netwerk is met naam, vb. "router"
as SSID-beacon afstaat, moet ge in uw laptop ingeven da der een netwerk is met die naam en dan kunt ge normaal conenecten als er geen andere veiligheid meer is


thx ga die eens proberen op men laptop te krijgen :) big help u are :applause:

bartichello

Legacy Member
ffs dikke *******. draadloos werkt nu nou heb ik problemen met men andere pc deraan te krijgen :@ dat werkt niemeer en zou echt wel graag hebben dat die 3de pc ook internet heeft. als ik die via crossed cable naar pc 1 leg dan werkt draadloosn iet en hang ik pc3 aan men laptop dan heeft ie geen internet omdat dat niet word doorverbonden ...

kan ik met die 3de pc iets doen zodat ik toch nog op het net kan met allemaal de pc's? of moet ik dan echt een router of switch gaan kopen?

Exit

Legacy Member
hangt 3de pc normaal naar de router rechtstreeks?
pc1 wel internet maar pc3 met cross over van pc1 niet? (instell staan nog goed?)
pc3 heeft wel verbinding?
pc3 kan op netwerk?
pc3 firewall? (of met cross pc1 firewall?)

bartichello

Legacy Member
Exit zei:
hangt 3de pc normaal naar de router rechtstreeks?
pc1 wel internet maar pc3 met cross over van pc1 niet? (instell staan nog goed?)
pc3 heeft wel verbinding?
pc3 kan op netwerk?
pc3 firewall? (of met cross pc1 firewall?)


PC1 game pc rechstreeks naar telenet modem
Laptop met wireles naar PC 1 kan op het web etc
PC3 van men zusters hangt via een cross kabel aan men laptop en krijgt geen internet conenctie. firewall is niet aanwezig maar zou graag pc23 op het internet krijgen...

heb al geprobeerd dit te doen: PC1 rechstreeks aan modem
Pc3 op pc 1 via crossed cable en laptop op pc1 via wireless... dit had als gevolg dat ik met de laptop niet eens op het netwerk raakte...


plz help

Exit

Legacy Member
welke win op pc1?
xp, dan is het normaal voldoende op de verbinding waar telenet zit internet dlen aan te zetten, dan wordt da normaal gedeeld over alle andere verbindingen (ouder dan xp enkel te kiezen naar een andere verbinding)

geeft ge de laptop en pc3 zelf een ip of autom?
welk ip hebben die dan?
maak brug ts wireless en cross verbinding ...

bartichello

Legacy Member
Exit zei:
welke win op pc1?
xp, dan is het normaal voldoende op de verbinding waar telenet zit internet dlen aan te zetten, dan wordt da normaal gedeeld over alle andere verbindingen (ouder dan xp enkel te kiezen naar een andere verbinding)

geeft ge de laptop en pc3 zelf een ip of autom?
welk ip hebben die dan?
maak brug ts wireless en cross verbinding ...
is idd xp. die brug maken wil precies nie twerken met dat wireles somdat ie steeds vraagt naar de 2 benodigde hoge snelheidslankaarten nodig en blijkbaar aanvaard ie die wireless niet als zijnde zo een kaart :| alles staat op auto en op mijn lankaart laptop naar PC 3 staat zo een waarschuwingsicoontje van beperkte verbindingsmogelijkheden. mss dat daar iets niet klopt(zelfde ip of zo)

Exit

Legacy Member
beprkte mogelijk heden slaat wrs op beveiliging ... zal waar wrs mee te maken hebben ... hebben alle pc's verschillende naam?
ip's van de pc's moeten allemaal zelfde zijn, op het laatste nr na ... subnet identiek overal!...

anders proberen die brug op te zetten tussen de telenet en cross kaart en delen naar de wireless ... (nie zo makkelijk opafstand om alles van buiten goed te hebben)

bartichello

Legacy Member
mijn pc noemt cael-nr de laptop noemt bartichello-top en de laastte noemt zusters daar dus geen probleem.

welke beveiliging zou dat dan kunnen zijn?

en een brug leggen moet dat normaal niet tussen de cross en de wireless?(zo doet die wizard dat toch :s

Exit

Legacy Member
gebruikt ge beveiliging voor die wireless? ... als wireless afligt werkt cross?

bartichello

Legacy Member
Exit zei:
gebruikt ge beveiliging voor die wireless? ... als wireless afligt werkt cross?
ben het zoeken bue. heb eens wat geprobeert en nu werkt er weer nietw meer :| wat een zooi


makkelijkste oplossing: wat kost een switch zo ongeveer (en maakt het bij een switch uit als het crossed of straight utp kabels zijn?)

Lan

Legacy Member
Download en draai het programmatje "network stumbler". Als je XP hebt zal dit wss werken en daar scant automatisch alle draadloze netwerken binnen bereik. Ook diegene die geen SSID broadcast doen ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan