Archief - Draadloos internet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Daikenas08

Legacy Member
De zon is er terug!
Mn ma had net nieuwe ligstoelen gekocht voor in de tuin en ik dacht ik neem mn laptop es mee naar buiten en ga die es uittesten.
Over de stoelen geen klachten maar over het draadloos internet daar in tegen

hier zie je mijn speedtest resultaat

Triestig! :doh:

Vraag me nu af:
1. Waarom is mijn download vermogen zo laag terwijl mijn upload wel nog inorde is? :sop:
2. Zijn er "trukjes van de foor" om die download snelheid omhoog te halen?
edit:
3. En een manier om ervoor te zorgen dat mijn scherm geen spiegel is (HP pavilion dv7)

dynamite

Legacy Member
Daikenas08 zei:
Over de stoelen geen klachten
mo gij se grapjas :rofl::bow:

probeer de telenet speedtest anders. draadloos is altijd vreselijk trouwens, hier ook.

Daikenas08

Legacy Member
Last Result:
Download Speed: 3681 kbps (460.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 3337 kbps (417.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 26 ms
Mon Apr 18 2011 19:53:02 GMT-0700 (Pacific Daylight Time)
das al wat beter maar nog altijd niet te vet.
Ben nog steeds opzoek naar tips.
btw: ik zit bij belgacom :)

apa

Legacy Member
Wat voor wireless netwerk gebruik je? 802.11g? 802.11n?

Welke wireless access point gebruik je? Hoeveel antennes telt die?

Hoe ver staat je wireless access point van je zetel? Wat ligt er zoal tussen jou en dat access point? Bakstenen muren? Beton? ...

Woon je in een drukbevolkte omgeving? Zijn er veel andere wireless netwerken in de buurten?

Daikenas08

Legacy Member
apa zei:
Wat voor wireless netwerk gebruik je? 802.11g? 802.11n?

Welke wireless access point gebruik je? Hoeveel antennes telt die?

Hoe ver staat je wireless access point van je zetel? Wat ligt er zoal tussen jou en dat access point? Bakstenen muren? Beton? ...

Woon je in een drukbevolkte omgeving? Zijn er veel andere wireless netwerken in de buurten?

802,11g 802,11n watte? :help:

wiffi wordt verdeelt via een B-box2 van belgacom, geen antenne te bespeuren als dat de vraag is :p
Staat 1 muurtje en 15m afstand tussen die Bbox en mn terras

Druk is veel gezegd, behalve de mijne 1 heel zwak signaal en een ongeveer even sterk

apa

Legacy Member
Dan kan je alvast proberen met een aparte 802.11n-router. Die hebben een beter bereik dan G-routers, maar je moet er ook een bijpassende N-adaptor bij gebruiken.

Als er redelijk wat wireless verkeer is in je omgeving, dan kan je best een zgn. "dual-band" router kopen zoals de ASUS RT-N56U die je kan vinden voor zo'n EUR 120,00.

Zijn er niet zo veel andere wireless netwerken in je omgeving, dan kan je de D-Link DIR-655 die je kan vinden voor zo'n EUR 70,00.

De wireless kaart in je laptop kan je meestal vervangen door een andere (zoek naar "mini-PCIe" vermelding in de specs van je laptop). In dat geval zou ik je een Intel 6300 kaart aanraden die zo'n EUR 30,00 moet kosten.

Kan je de wireless adaptor in je laptop niet vervangen, dan kan je steeds een USB-stick nemen zoals deze (maar als je kan, dan neem je toch best de mini-PCIe).

Daikenas08

Legacy Member
awesome :D
ga dit morgen ffe op mn gemak bekijken en ik roep wel nog als er problemen mochten zijn :)

thx apa

friggelke

Legacy Member
Ik dacht dat de nieuwe B-box van belgacom Wifi N was. Je kan dit controleren natuurlijk. Anders is de aankoop van een nieuwe router niet nodig en kan je gewoon een nieuwe adapter kopen voor de notebook

Edit* blijkbaar geen N dus ... Ze zouden beter bij belgacom eens een update van hun materiaal doorvoeren :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan