Archief - Downloadsnelheid plots veel trager

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

schopaard

Legacy Member
Beste mensen,


Iedere keer ik iets wil downloaden lijkt mijn downloadsnelheid gecapt op ongeveer 900 kB/sec. Naarmate ik meer downloadlinks invoer wordt die snelheid gewoon verdeeld over de links. Tot over enkele maanden was die marge veel groter; toen downloade ik nog aan 2 à 3 Mb/sec. Mijn broer kan nog steeds aan die snelheden downloaden maar ik dus niet meer. Het probleem is begonnen toen ik nieuwe hardware heb aangeschaft en windows 7 home premium heb geïnstalleerd. Ondanks installatie van de recentste drivers voor de intel Gigabit network controller , blijft het probleem aanwezig. Verder zitten beide computers gewoon op een thuisnetwerkje dat ik heb ingesteld in het netwerkcentrum. Ik had dus graag terug aan die oorspronkelijke 2/3 Mbps kunnen downloaden. Heb ondertss gebeld naar Telenet maar die zeggen dat alles normaal is met onze internetconnectie.

Kunnen jullie mij helpen/adviseren?

Tnx in advance!

N

azertyalex

Legacy Member
schopaard zei:
Beste mensen,


Iedere keer ik iets wil downloaden lijkt mijn downloadsnelheid gecapt op ongeveer 900 kB/sec. Naarmate ik meer downloadlinks invoer wordt die snelheid gewoon verdeeld over de links. Tot over enkele maanden was die marge veel groter; toen downloade ik nog aan 2 à 3 Mb/sec. Mijn broer kan nog steeds aan die snelheden downloaden maar ik dus niet meer. Het probleem is begonnen toen ik nieuwe hardware heb aangeschaft en windows 7 home premium heb geïnstalleerd. Ondanks installatie van de recentste drivers voor de intel Gigabit network controller , blijft het probleem aanwezig. Verder zitten beide computers gewoon op een thuisnetwerkje dat ik heb ingesteld in het netwerkcentrum. Ik had dus graag terug aan die oorspronkelijke 2/3 Mbps kunnen downloaden. Heb ondertss gebeld naar Telenet maar die zeggen dat alles normaal is met onze internetconnectie.


Kunnen jullie mij helpen/adviseren?

Tnx in advance!

N

ik hoop dat je 2 à 3 MB/s bedoeld en niet 2 à 3 Mb/s

B - MAXX

Legacy Member
je kan je router eens resetten?
heb dit soms ook voor, maar dan wel op wireless..

schopaard

Legacy Member
Daarnet pc aangezet, kon 5 minuten downloaden aan 3 MB/s daarna disconnect ie waarop ie weer connect en dan zit ik weer capped op ~ 900 kbs/sec???

spourop

Legacy Member
Kan dat ook niet zijn dat de site waarop je download gewoon veel verkeer heeft op dat moment?

schopaard

Legacy Member
Ik denk dat het iets softwarematig moet zijn. Heb net mijn kabel es in andere pc gestoken en daar krijg ik de gewenste 3 MB/s....

B - MAXX

Legacy Member
ik heb ook eens gehad dat mijn download soms volledig naar 0 ging.
Bleek aan mijn virusscanner te liggen..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan