Archief - dkaart overclockt als ik cs speel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

soLz0n007

Legacy Member
Hallo mijn probleem zit hier als ik uren op windows zit overclockt hij nix maar als ik een game probeer te spelen (in mijn geval cs) dan kan ik ongeveer 10 tot 20 minuten spelen en ineens valt mijn scherm gewoon uit maar pc blijft draaien :crazy: ik zit met een hercules 9600xt zijn er nog mensen met dit probleem ?

blind_ripper

Legacy Member
al eens de nieuwe drivers geinstald meschien licht het daar aan
kijk ook eens naar je klocks met ati tool of die wel op standaaard staan

Godzilla*Akira

Legacy Member
u graka wat terugschroeven aja, gewoon in windows maakt da geen kloten uit ze.
Misschien ook eens Punt en/of Komma gebruiken, want eerlijk gezegt versta ik er niet veel van. Kan natuurlijk gewoon aan mij liggen ook.

spokkie_spok

Legacy Member
ge hebt tever overclocked. laat gewoon atitool ne keer een nacht draaie die zal u dan de beste clocks geve

Ceasarke

Legacy Member
soLz0n007 zei:
Hallo mijn probleem zit hier als ik uren op windows zit overclockt hij nix maar als ik een game probeer te spelen (in mijn geval cs) dan kan ik ongeveer 10 tot 20 minuten spelen en ineens valt mijn scherm gewoon uit maar pc blijft draaien :crazy: ik zit met een hercules 9600xt zijn er nog mensen met dit probleem ?

Ik heb dat probleem vroeger ook gehad.
probleem: u 3d kaart wordt gewoon te warm.
oplossing: probeer voor meer cooling te zorgen op u 3d kaart.
ofwel een extra fan (8mm fan +- 10 euro ofzo (dunno)) langs de zijkant van je pc zetten zodat deze koude lucht op de 3d kaart blaast.
anders een grotere cooler/fan op de 3d kaart zelf plaatsen.

en dit heeft denk ik inderdaad ook niks te maken met overklokken.
Tip: Update u drivers

One-t|M@[hINe

Legacy Member
Ceasarke zei:
Ik heb dat probleem vroeger ook gehad.
probleem: u 3d kaart wordt gewoon te warm.
oplossing: probeer voor meer cooling te zorgen op u 3d kaart.
ofwel een extra fan (8mm fan +- 10 euro ofzo (dunno)) langs de zijkant van je pc zetten zodat deze koude lucht op de 3d kaart blaast.
anders een grotere cooler/fan op de 3d kaart zelf plaatsen.

en dit heeft denk ik inderdaad ook niks te maken met overklokken.
Tip: Update u drivers


correctietje als et nie geeft: 80mm ebje al voor 5 euro zeh :)

ik zou zeggen, zet er zo een ventilatorke naast(da de meeste wel bovenhalen in de zomer, je kent da wel) ma da motorke vormt wa conflicten met uw voeding en uw scherm(en wsl ook met de kaart en andere hardware zelf ;) )

magnetisch veld enzo veronderstel ik ;) (men scherm flikkerde mega en men pc viel uit 5 seconden na dat men ventilatortje aanstond ;)

***ARF***

Legacy Member
One-t|M@[hINe zei:
correctietje als et nie geeft: 80mm ebje al voor 5 euro zeh :)

ik zou zeggen, zet er zo een ventilatorke naast(da de meeste wel bovenhalen in de zomer, je kent da wel) ma da motorke vormt wa conflicten met uw voeding en uw scherm(en wsl ook met de kaart en andere hardware zelf ;) )

magnetisch veld enzo veronderstel ik ;) (men scherm flikkerde mega en men pc viel uit 5 seconden na dat men ventilatortje aanstond ;)
:eek:
van ne fan?

nog nooit voorgehad
heb bij maat van mij bij gebrek aan 40mm fan, gewoon en 80mm op zijne geforce4 mx gebonden.
der tegen dus.
nul de botte problemen.

kpeis da ge gewoon iets verkeerd hebt aangesloten;)

Dirkxke

Legacy Member
een XT heeft overdrive. probeer eens met da uit te zetten. kan zijn da ze te heet loopt daardoor...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan