Archief - digitale camera

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

peter

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een digitale camera tussen de 300 en de 500eur.
belangrijk vind ik:
-scherpte en details
-compactheid
-mogelijkheid tot het opnemen van kwaliteits movieclipjes
Een paar op het eerste gezicht interessante camera's lijken mij: sony dsc-w1
canon a95
ixus i5

***ARF***

Legacy Member
al zeker ni diene sony
die werken me "sony memory stick" en da is superduur
ni te doen

waarom geenne ixus s500
ik heb diene en da is echt een beestig toestel
compact, scherp, veel functies, 5Mega pixels

denkt er is over na

eniac

Legacy Member
***ARF*** zei:
waarom geenne ixus s500
ik heb diene en da is echt een beestig toestel
compact, scherp, veel functies, 5Mega pixels

Een Ixus 500 heeft niet "veel functies"... Geen aperture priority of shutter speed priority mode, geen full manual mode. Zeer goede toestellen voor als je weinig veeleisend bent, maar serieus beperkend als je ambities iets verder liggen dan de hele tijd in auto mode te werken.

@ peter: uit die drie, easily de A95. Maar als je tot €500 kan gaan dan zou ik de lat nog wat hoger leggen. Een Canon Powershot S70 of G5 bvb, beide prachttoestellen.
Qua movie mode ben je heel goed af bij Konica Minolta, met bvb hun Z2 en Z3. Fotokwaliteit ligt dan weer onder wat Canon biedt.
Misschien ook eens de S1 IS bekijken. "slechts" 3MP maar een steengoede 10x optische zoom met image stabilisatie en een movie mode die toch ook goed te noemen is, zij het wel beperkt tot 1GB.
Zie www.dcresource.com voor uitstekende reviews van al deze toestellen.

peter

Legacy Member
Tja als ik alle drie criteria in acht moet nemen lijkt voor mij de canon sd300. Zeer compact, goede moviemode, goede fotokwaliteit. Prijs/kwaliteit echter vind ik de a95 beter maar heeft toch een zeer slechte moviemode en is niet compact (movie gedownload van de site) die eniac doorgegeven heeft.

eniac

Legacy Member
Compactheid is zeer relatief hoor. Ik heb een A80 en ik vind dat best wel compact, dat past in een klein zakje en je zal er niet moe van worden om dat de hele dag met je mee te dragen. Kan je gerust in een (winter)vestzak steken.
Nuja, je ziet zelf wel waar je prioriteiten liggen. Ikzelf vind dat een fototoestel in de eerste plaats goede pics moet geven, maar dat ben ik dan weer.

peter

Legacy Member
compact is dat je ze in een broekzak kunt steken als een gsm.

eniac

Legacy Member
Tja als je dat in je broekzak wil kunnen steken dan mag je idd toestellen als de A95/S70 en de G-reeks compleet vergeten.

Reservoir_Dog

Legacy Member
peter zei:
compact is dat je ze in een broekzak kunt steken als een gsm.

Tja, nochtans is er in de Macro een mooie promotie, nl de G5 van canon, zeer goed toestel voor 525 euro.....

Mvg

peter

Legacy Member
Reservoir_Dog zei:
Tja, nochtans is er in de Macro een mooie promotie, nl de G5 van canon, zeer goed toestel voor 525 euro.....

Mvg
te duur, te professioneel

pina

Legacy Member
wij hebben de dsc-t1. Dat is toch wel het meest compacte toestel dat op de markt is. Heeft 5 megapixels, en een moviemode aan 30fps mits gebruik van een memorystick duo. In het andere geval is het 15fps (zoals bij de canons), en ge kunt opnemen tot uw geheugenkaart volzit.

peter

Legacy Member
pina zei:
wij hebben de dsc-t1. Dat is toch wel het meest compacte toestel dat op de markt is. Heeft 5 megapixels, en een moviemode aan 30fps mits gebruik van een memorystick duo. In het andere geval is het 15fps (zoals bij de canons), en ge kunt opnemen tot uw geheugenkaart volzit.
Ik kan nergens een review van de ixus 40 vinden een hele goede kandidaat en helemaal niet duur.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan