Archief - Devolo halveert internet snelheid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WillemVM

Legacy Member
Beste,

Hier thuis hebben wij op twee van onze pcs(en ook de televisie) internet via een devolo bakje. (http://ak.cdiscount.com/pdt/3/5/9/1/f/DEVOLO1359.jpg)

Doch merk ik dat wij hier de laatste tijd op de pcs aangesloten via devolo maar 12 mbps halen(telenet speedtest) ipv. de gebruikelijke 25.

Nu komt het vreemde... ik merk dat ik weer 25 mbps haal(op diverse speedtest sites) wanneer ik of het bakje in en uit trek, of de netwerkkabel in mijn computer in en uit plug. Dan haal ik weer 25 mbps voor zolang de computer aanstaat, na een restart zakt hij terug naar 11 tot ik weer hetzelfde proces herhaal..

Ontzettend vreemd dus, thuis is de volgorde zo:
Modem (motorela cable modem)
die gaat naar de switch(d-link des 1005d switch)
die gaat naar de wireless modem (d-link dir 635)

Het main devolo bakje steekt in de switch en gaat daar naar het elektriciteitsnetwerk.

Beetje vreemde set up dacht ik, deze is door een telenet installateur gezet en die switch was blijkbaar nodig voor de televisie.. ik dacht dat het hieraan lag maar ik heb alles herschikt dat maar herschikt kon worden(devolo rechtstreeks naar modem, geen switch,..) en altijd hetzelfde probleem. Het ligt niet aan het devolo bakje zelf aangezien dit op beide PCs zich voordoet.

Ik weet hier geen raad meer mee, heeft iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn?

mvg

Exit

Legacy Member
is geen vreemde opstelling
maar als je via de devolo verbind zit je niet achter de router, niet in lokaal netwerk met de andere pc's dan.
switch is nodig voor de interactiviteit enzo van de digibox

kan storing op electriciteitsnet thuis zijn, wel raar dat het werkt tot de pc herstart

WillemVM

Legacy Member
Ook devolo stuurde dat terug:

Geachte Dames en Heren,

de online speedtest heeft geen uitzeggingskracht bij het gebruik van powerline producten omdat de speedtest niet de verbinding over het stroom net de de presente elektro magnetische storingen in de rekening voor de snelheid kan integreren.
Om de online snelheid te meten, sluit u de PC zonder dLAN aan de internet verbinding aan en doet een speedtest.
Om de snelheid over de dLAN adapters te meten gebruikt u a.u.b. de meegeleverde software (Informer of Cockpit).


Zal wel niks aan te doen zijn dan..

Exit

Legacy Member
zitten de pwl in een domino blok of rechtstreeks op een stopcontact?

download speed van een bestand, is daar op snelheidsverschil op?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan