Archief - Desktop met TV verbinden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sjabieee

Legacy Member
Dus ik zou graag mijn desktop met mijn TV verbinden.
Heb een HD4850 dus 2 dvi uitgangen. Mijn scherm is aangesloten met een dvi->hdmi kabel.
Dit zou ik dus in principe ook kunnen doen, maar dan heb ik nog steeds geen geluid.
Weet iemand een oplossing zonder 2 kabels te trekken, want mijn tv heeft blijkbaar alleen HDMI ingang en een USB ingang. Geen aux ingangen.

Tnx

gunnie

Legacy Member
Heeft uw tv geen component ingang, dus blauw groen, rood, naast deze is er normaal dan nog een witte en rode voor het geluid. Zonder HDMI uitgang op je kaart zal je toch met 2 kabels moeten werken.

Exit

Legacy Member
als de videokaart een mogelijkheid heeft om audio mee te sturen (via meestal meegeleverde overgang dvi-hdmi) moet geluid over dezelfde kabel gaan
wel audio driver van videokaart installen en in windows dan selecteren


op uw link:
Component In (Y/Pb/Pr) - 1

anders 2de kabel naar de audio ingang (jack pc/dvi ingang)

tv heeft volgens uw link een hdmi, d-sub(vga) en dvi ingang
3 mogelijkheden om te verbinden dus

sjabieee

Legacy Member
Ja vind het ook raar. Ik heb 2 HDMI's een scart een ingang voor headset en een USB :(

gunnie

Legacy Member
Heb net eens even de handleiding gelezen op de samsung site en idd daar zit geen component op dit model, wel raar dat ze dan zelf bij de specs zetten dat dit wel zo is.

sjabieee

Legacy Member
gunnie zei:
Heb net eens even de handleiding gelezen op de samsung site en idd daar zit geen component op dit model, wel raar dat ze dan zelf bij de specs zetten dat dit wel zo is.

Oef, dacht al dat ik gek aan het worden was. De enige optie is een videokaart zoeken met sound ? Moet ik dan nog iets extra kopen van kabeltjes ?
Anders zal ik gewoon de 5.1 van de pc boxxen moeten gebruiken, maar dan komt het geluid van een andere kant.. lijkt me beetje raar om te kijken.

Exit

Legacy Member
die kaart heeft wrs audio, maar je zal wellicht die driver ervan nog moeten installeren van audio (als dat niet is gebeurt) of in config scherm audio naar ati verzetten om dat te gebruiken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan