Archief - Dell Inspiron 5160

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sick`

Legacy Member
vandaag kreeg ik dus mijn nieuwe Dell Inspiron 5160 aan,
met de Geforce FX Go 64mb DDR, en SXGA+ resolutie

ligt het aan deze laptop, of heeft Dell een nogal noisy resolutie?
effe kleuren lijken persies alsof het 8bits kleuren zijn.

drivers ok, reso staat juist, kleuren staan juist.

het lijkt echt persies alsof je met photoshop een lichte noise filter zou toepassen.

Exit

Legacy Member
elk tft/laptop scherm heeft een ideale res/freq, andere instell geven slechter resultaat/beeld
native res ...

Sick`

Legacy Member
nogmaals voor de duidelijkheid, de resolutie is 1400x1050, zo staat ze ook in windows ingesteld, en het staat op 32bit kleuren en al. Een extern TFT scherm aansluiten geeft zuiver beeld.

Thingie

Legacy Member
Sick` zei:
nogmaals voor de duidelijkheid, de resolutie is 1400x1050, zo staat ze ook in windows ingesteld, en het staat op 32bit kleuren en al. Een extern TFT scherm aansluiten geeft zuiver beeld.

Zoals Exit al zei: Een laptop scherm heeft altijd mindere res/freq dan een extern tft scherm wat in mindere kwaliteit resulteert. Als je een snelle laptop koopt in de hoop er ook vlot op te kunnen gamen wens ik je veel succes. Ik heb zo al een heel deel de revue zien passeren en ze geven het allemaal op na een tijdje. Hun bkske is heus wel snel en krachtig genoeg maar het scherm stelt altijd teleur.

Sick`

Legacy Member
kvinnet raar dat ik bij vorige laptops nooit zulk "cristal effect" heb gezien, ook bij collega's niet, maar ken niemand met een Dell om mee te vergelijken.
wat games betreft, die boeien me niet.

DickY

Legacy Member
misschien eens proberen de DPI settings te veranderen, soms geeft dit betere kwaliteit

ik zit met een dell laptop en heb deze effecten niet

Sick`

Legacy Member
al gedaan, ook onder unix heb ik het
het lijkt persie op metalique van een auto, vooral bij een witte kleur

Dell support snapt me niet echt, de eerste kerel legt op, en de 2de kerel kraakt eerst notepad of omdat ik dat al voorbeeld gebruikte om de witte kleur te toen ... ik leg uit dat het is als bij photoshop een noise filter toepassen en dan begint die over photoshop te zagen ... fact is, als ik een witte auto zie, krijg op men scherm een wiite metalique auto te zien.

Sick`

Legacy Member
Iemand met een Dell en SXGA+ resolutie in de omgeving van brasschaat/ekeren? ik zou graag eens vergelijken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan