Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pstubru

Legacy Member
Ik heb in het begin ook wat moeite gehad om mijn thuisgroep op poten te zetten bij Windows 7. Ik zou gewoon even die thuisgroep uit je laptop verwijderen en een nieuwe creëren op je pc1. Veel kans dat het lukt, ik heb niets van instellingen moeten aanpassen, gewoon een aantal keren geprobeerd en plots lukte het vlekkeloos. Normaal is dit een topic dat hier thuishoort.

Misschien toch even vragen : hoe is jouw netwerk opgebouwd ? Verschillende routers, switches, aps ?

Sapermun

Legacy Member
Jorl003 zei:
Hallo,
(Geen idee in welk subforum dit moest)

Ik zou graag wat bestanden van men laptop op men nieuwe computer(zodat het makkelijker uitlegt noem ik hem pc1 :p) zetten omdat dit er nogal veel zijn en ik toch makkelijk bestanden zou willen delen, zou ik een thuisnetwerk(windows zijn thuisgroep) willen maken en beide computer hebben windows 7.
Ik had dus al een thuisgroep aangemaakt in windows 7 via mijn laptop maar mijn pc van mijn vader noch mijn pc1 kan lid worden van de thuisgroep. Ik heb al verscheidene dingen opgezocht via internet en heb mijn instellingen goed gesteld, firewall staat af. Ik heb geprobeerd om mijn pc's te pingen en dit lukte half, bij mijn laptop kon ik via opdrachtprompt ipconfig + het ip van men pc1 pingen. Maar bij mijn pc1 lukte dit niet.
Dit is wat erop komt, ipv het ip-adres van men laptop heb ik wel google.com gepakt.

Voorbeeld

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen zodat ik snel bestanden kan uitwisselen.
Alvast bedankt.



Beetje specifieker omtrend het rode vetgedrukte aub? hoe weet je dit. Normaal gezien moet je op elke pc het wachtwoord van de thuisgroep ook ingeven.

Op de pc waarop je het eerste de thuisgroep hebt ingesteld: Configuratiescherm\Netwerk en internet\Thuisgroep\Het wachtwoord voor de thuisgroep weergeven en afdrukken

Op de andere pc's ga je naar:

Configuratiescherm\Netwerk en internet\Thuisgroep\Lid worden van de thuisgroep(of iets in die aard). en dan vraagt die om dat wachtwoord.

pstubru

Legacy Member
Na het aanpassen van gelijk welke instelling start je toch steeds opnieuw op hoop ik ? Ik zeg het ik heb destijds ook serieus wat pogingen ondernomen. Ik heb niks van aanpassingen van firewalls of dergelijke gedaan en plots werkte het wel. Troost je eenmaal je geluk hebt en de thuisgroep is aangemaakt werkt het wel stabiel. Ik weet dat het een rotte uitleg is waar je niet veel aan hebt maar ik kan enkel zeggen hoe ik het heb ervaren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan