Archief - deftige overklok van mijn grafische kaart dit?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DrPepper

Legacy Member
Friends,

Ik heb een leadtek 6800GT aangeschaft en deze kunnen overklokken tot
427/1118.

Na een paar uurtjes heavy gaming is mijn cpu op de graka 61 graden.

Is dat een goeie overklok of zou ik normaal nog een pak meer moeten kunnen? (hij is niet geflashed, want hier is imo toch nie veel nut aan?)

Is de temp. aanvaardbaar of is too hot?

Thnx for the help :)

DrPepper

Massman

Legacy Member
normaal gezien merkt ge dat wel ingame als u kaart te veel oc'd is( artifacts, freeze enzo), dus probeer maar zo hoog mogelijk te gaan :)

Sacristar

Legacy Member
zeker, op luchtkoeling is dat een normale temp, moderne graka's kunnen heel wat warmer draaien als cpu's.

Xeon?

Legacy Member
kzallet zo zeggen: mijn graka haalt tijdes 3dm05 een peak van 84° :)

dus ik denk wel dat die temp aanvaardbaar is rofl

FoRCe

Legacy Member
De vraag is ook in hoever is die temp juist en betrouwbaar ? :)

Zoals hierboven al gezegd, zoek het max van kaart (tot je artifacts krijgt) en doe dan 5-10 Mhz lager.

Massman

Legacy Member
FoRCe zei:
De vraag is ook in hoever is die temp juist en betrouwbaar ? :)

Zoals hierboven al gezegd, zoek het max van kaart (tot je artifacts krijgt) en doe dan 5-10 Mhz lager.

om te gamen idd 5-10 MHz. lager, maar als ge wilt benchen tot het maximum(= clocks tot je hoogste score is bereikt) gaan, met of zonder artifacts :)

L@TrO

Legacy Member
DrPepper zei:
Is dat een goeie overklok of zou ik normaal nog een pak meer moeten kunnen? (hij is niet geflashed, want hier is imo toch nie veel nut aan?

Is de temp. aanvaardbaar of is too hot?

Thnx for the help :)

DrPepper

Dat is een zeer redelijke o.c , maar ik zou heb toch maar flashen (ook als het gewoon om te gamen is). Omdat die kaart (alle 6800kes eigenlijk) tijdens het benchen/gamen terug onderclocken tot op de waardes die de bios aangeeft. Dus in uw geval zou ik een Gt bios downloaden en editen (met nibitor) met de waardes 420/1100. (Desnoods kan je ook altijd een bios erop flashen die was meer voltage geeft waardoor je nog eens wat hoger geraakt)

Sacristar

Legacy Member
wrom moet em die downloaden? hij kan die toch backuppen en editten of uitlezen en editten?

ken55555

Legacy Member
Xeon? zei:
kzallet zo zeggen: mijn graka haalt tijdes 3dm05 een peak van 84° :)

dus ik denk wel dat die temp aanvaardbaar is rofl


mijn gat ook, 84° da ziede van ier

Patman

Legacy Member
mijne wordt ook 75° ze :)
dus kan perfect imo

mooie oc in ieder geval , bij optimal zegt em tegen mij 440/1190 mor nog nie getest :)

*HittriX*

Legacy Member
DrPepper zei:
en die temperatuur is die aanvaardbaar?
61 graden is zeker nie teveel als hem stressed is .
btw mooie overclock , ik zal zelf niemeer hoger proberen als ik u was :)

Xeon?

Legacy Member
L@TrO zei:
Dat is een zeer redelijke o.c , maar ik zou heb toch maar flashen (ook als het gewoon om te gamen is). Omdat die kaart (alle 6800kes eigenlijk) tijdens het benchen/gamen terug onderclocken tot op de waardes die de bios aangeeft. Dus in uw geval zou ik een Gt bios downloaden en editen (met nibitor) met de waardes 420/1100. (Desnoods kan je ook altijd een bios erop flashen die was meer voltage geeft waardoor je nog eens wat hoger geraakt)

lol, op wat is dees gebaseerd?

ken55555 zei:
mijn gat ook, 84° da ziede van ier


sterf aub

DrPepper

Legacy Member
*HittriX* zei:
61 graden is zeker nie teveel als hem stressed is .
btw mooie overclock , ik zal zelf niemeer hoger proberen als ik u was :)

Ik ken al sowieso niet veel van overklokken, al goe dat crew member cranox mij zo goe geholpen heeft.

Maar idd 'k ga het best nu laten zoals het is, bij de laatste 3Dmark geeft em toch 5400 ongeveer dus cava.

DrPepper
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan