Archief - DDR1 1GB doet het na een dag niet meer.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kriss

Legacy Member
Beste mensen wie kan mij helpen?

Heb gister een ddr1 1gb geheugenkaart gekocht, na het inzetten deed ie het perfect.
Hele dag verder met de pc bezig geweest, vandaag opeens deed me computer het niet meer en kreeg hele tijd blauwe scherm met memory_management.
Als ik dan de nieuwe ram geheugenkaart eruit haalt doe ie het opeens weer wel zonder blauw scherm aan te geven.
Wie kan mij helpen met dit?!

TeddySo

Legacy Member
memtest eens laten draaien voor een aantal uren, kijken of dit fouten geeft, zoja? dan terug gaan naar de winkel en zeggen dat dit latje rot is, en je een anders wilt (garantie)

groetej's

Kriss

Legacy Member
Oke, memtest moet ik dus runnen in msdos met opstarten neem ik aan?

bedankt voor de reactie !

Groetjes

Hungry®

Legacy Member
steek de nieuwe lat erin en haal de oude eruit, je hebt waarschijnlijk twee latten die niet compatibel zijn met elkaar. Probeer eens met de nieuwe lat alleen. Werkt dat wel feilloos moet je een keuze maken, eenzelfde nieuwe lat kopen zodat je twee gieg hebt, ofwel de lat ruilen met een exemplaar met dezelfde specificaties als de oude.
Run memtest op de nieuwe lat ALLEEN als je het doet. Dan weet je al of die deugdelijk is of niet.

Kriss

Legacy Member
Hungry® zei:
steek de nieuwe lat erin en haal de oude eruit, je hebt waarschijnlijk twee latten die niet compatibel zijn met elkaar. Probeer eens met de nieuwe lat alleen. Werkt dat wel feilloos moet je een keuze maken, eenzelfde nieuwe lat kopen zodat je twee gieg hebt, ofwel de lat ruilen met een exemplaar met dezelfde specificaties als de oude.

Heb ik gedaan, de oude eruit en nieuwe erin.
Probleem is dat dat me pc wel aangaat, maar geen beeld krijgt.
Beeldscherm gaat dan niet aan.....:doh:

Hungry®

Legacy Member
Het enige zinvolle dat je kan doen is een reset van de bios via de jumper.
Werkt het nog niet ==> terug naar de shop ermee.

Kriss

Legacy Member
Hungry® zei:
Het enige zinvolle dat je kan doen is een reset van de bios via de jumper.
Werkt het nog niet ==> terug naar de shop ermee.

Hoe moet ik dat doen?
Leg me uit :$

Hungry®

Legacy Member
voedingskabel uit stopkontakt halen. PC open zetten, zoek naar de platte batterij, een blinkende knopcel ter grootte van een stuk van 20 eurocent. Wip die eruit en wacht een tweetal minuten. Steek ze er terug in.

Alternatief: ergens rond die knopcel is een jumpertje dat over twee van drie pins zit, meestal blauw. Zie goed over welke van de drie pins het zit, kijk dus vooral naar het pinnetke dat je nu nog ziet, dat moet terug zichtbaar zijn nadat je de jumper van de twee pins haalt, over de twee andere pins schuift, even wachten en dan terug zet naar de oorspronkelijke plaats waar het jumpertje zat. Je ziet dan het pinnetje terug staan dat je eerst zag.

Bij het alternatief moet je de batterij er niet uitwippen.

Koppel terug voedingskabel aan en start op, je zal wel de bios terug moeten aanpassen (datum, opstartvolgorde etc....)

Heb je van dat laatste (setup van de bios) geen kaas gegeten.....doe dan de lat maar naar de winkel zondermeer en doe niet wat ik schreef.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan