Archief - CRT scherm kapot ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

so0ly

Legacy Member
mjah zit dus me een probleem met men 17" CRT scherm :/ ... dno wa er gebeurd is maar bekijk een animeke :/ (hier viel me niets vreemd op) maar daarna ineens ziet zo de linkerkant van men scherm roos :s
enkel den linker kant ... licht niet aan 3D kaart want als ik scherm aan andere PC hang heb ik hetzelfde voor :s weet iemand wat dit kan zijn ?

greets

Exit

Legacy Member
scherm af en aan is = degaus (of kiezen in menu vanscherm = magneet figurtje)

vinteg

Legacy Member
da komt bij sommige tv's ook voor en das normaalgezien een teken da uw beeldkanon naar de zak aant gaan is :(

Blue-Bora

Legacy Member
Ist toevallig nen IIYAMA Vision Master?
Zo ja

Ik heb da ook gehad.
Is een productiefout van IIYAMA.
Ze hebben het gratig gemaakt en ik heb dien tijd da het weg was een vervangscherm gekregen.

Grtz

Exit

Legacy Member
vinteg zei:
da komt bij sommige tv's ook voor en das normaalgezien een teken da uw beeldkanon naar de zak aant gaan is :(
da zou me sterk verwonderen, als het kanon kapot gaat worden bepaalde kleur nie meer getoond (rood-groen-blauw)

dit wijst op een storingsveld aan die zijde dat de kleuren veranderd/stoort.
dat de ontstoringspoel niet goed werkt (demagnetisatiespoel)
bij tv kunt ge ze niet handmatig aanzetten, pc wel.

moet ge maar eens testen met lichte magneet eens bij een scherm (pc-tv) komen en ge gaat die kleuren nen gang zien gaan
LET WEL OP, dat als ge te lang met te zware magneten in buurt zit zal het beeld er zich naar zetten (de ijzerplaat binnenin krult dan) en beeld zal slecht blijven VOOR ALTIJD.

als er boxen naast scherm staan/hangen en in het scherm binnenin is er geen afscherming voorzien daarvoor krijgt ge dat ook!

vinteg

Legacy Member
heb al is een magneet naast nen mionitor gehouden en enigste wat ik waarneem is da het beeld serieus begint te trillen en niet te verkleuren

so0ly

Legacy Member
mjah dat was het dus maar aan en uit zette helpte niet ... merci voor de posts :p

Exit

Legacy Member
so0ly zei:
mjah dat was het dus maar aan en uit zette helpte niet ... merci voor de posts :p
da kan zijn ... dan zal da scherm nie lang genoeg aangestaan hebben en daardoor degaus niet autom aanzetten bij afzetten en aanzetten en moet ge da dus via de menu doen

@vinteg => dan is da scherm ofwel goed afgeschermd OF magneet wa zwak (enkel bij crt's werkt dat)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan