Archief - Crossfire problemen :(

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cloclo100

Legacy Member
Beste forumleden,

Ik heb me een paar maanden terug een nieuwe game-pc samengesteld, waarbij ik dacht weer een paar jaar mee door te kunnen. Een paar specs:

Intel Core I5 760
2x Asus Videokaart PCI-e Radeon HD6870 1GB in crossfire
OCZ SSD Vertex 60GB 2,5 inch
8 GB Kingston DDR3 PC12800 CL9.0 HyperX
MSI P55A-GD65 Moederbord

Nu moet ik zeggen, ik ben zeer content van de pc, hij start in een 15tal seconden op, de OCZ doet zijn werk goed, etc etc. enkel bij het gamen zit ik een beetje verveeld.

Ik heb dus 2 goede grafische kaarten aangekocht(prijs/kwaliteit, na vele reviews en tests gelezen te hebben) voor ook een serieuze prijs, en die heb ik in crossfire gezet. In recente games, zoals Homefront, zie ik ooit gewoon het beeld wat freezen aventoe(bij grafische scènes met veel actie), alsof ik minderwaardig grafisch materiaal heb. Ik heb ze overclocked, maar dit doet niets af blijkbaar en het spel crashed zelfs aventoe. Als ik de crossfire afzet, dan komt dit probleem niet direct voor en freezed mijn beeld niet.

Mijn vraag is dan, wat is het nut van die hele crossfire eigenlijk? En doe ik iets verkeerd of moet ik letten op bepaalde instellingen? Ik kan er ook nog bijzeggen dat ik 2 schermen heb, en dat ik in crossfire de 2 schermen op één beeldkaart moet aansluiten. Als ik één beeldscherm op de andere aansluit dan werkt het gewoon niet.

Iemand suggesties?

Yvezzke

Legacy Member
Van die schermen, dat kopt,op het moment dat CF geactiveerd is, deactiveren de uitgangen op de secundaire kaart, dat is normaal.De tweede kaart helpt dan het beeld te renderen op de monitor(en) op de primaire kaart.
Ikzelf moet ook SLI afzetten als ik twee schermen wil sturen.

Je spreekt over een bepaalde game, heeft deze game een CF-profiel, zonee, gebruikt het spel geen CF, tenzij je het forceert via naamsverandering van de .exe van het spel of via externe programma's.

Je zegt het zelf, het spel doet nukkig als CF in je CCC aanstaat.dus afzetten is de boodschap.
Multi-GPU oplossingen zijn altijd onderhevig aan de ontwikkeling van games, sommige ondersteunen CF & SLI zonder probs, andere helemaal niet.
Drivers updaten en CF-profielen updaten, bij Nvidia bv. gaat dit SLI-Profile-updates.

Kweet niet hoe dat zit bij AMD kaarten.Het forum van guru3d of tweakers of hardOCP eens doorzoeken kan je ook helpen.

cloclo100

Legacy Member
Hoe kan ik CF-profielen updaten? Ik doe alles vanuit het Ati Control Center...

magere-hein

Legacy Member
Kunt ge downloaden als ge de nieuwe catalyst en drivers afhaalt.

Dus als ge uw besturingssysteem en kaart enzo gekozen hebt krijgde dan zo ne pagina met alle verschillende downloads. Ik neem altijd de catalyst MET APP en de laatste download op die pagina zijn de APP profiles. Die kunt ge ook downloaden en gewoon de .exe uitvoeren.

cloclo100

Legacy Member
Bedankt voor de reacties, het is me gelukt om alles goed te updaten en alles op extreme te spelen bij Crysis vb.

Ik kan echter met of zonder crossfire alles makkelijk op extreme spelen. Wat is eigenlijk dan het grote nut van het hebben van 2 grafische kaarten in crossfire? Dit gaat me precies helemaal voorbij ..

mdgf

Legacy Member
cloclo100 zei:
Ik kan echter met of zonder crossfire alles makkelijk op extreme spelen. Wat is eigenlijk dan het grote nut van het hebben van 2 grafische kaarten in crossfire? Dit gaat me precies helemaal voorbij ..

Games die je niet op max kan spelen met 1 graka zul je beter draaien met 2, nogal logisch niet.

lowscore

Legacy Member
cloclo100 zei:
Ik kan echter met of zonder crossfire alles makkelijk op extreme spelen. Wat is eigenlijk dan het grote nut van het hebben van 2 grafische kaarten in crossfire? Dit gaat me precies helemaal voorbij ..

Als je reviews en tests bekeken hebt, snap ik niet dat je überhaupt die vraag steld.

Maar soit, neem eerst eens een kijkje naar de resultaten op >deze pagina< (klikkie) van een test van een HD6870 met crossfire of enkel. Zoals je daar kan zien heeft de crossfire opstelling betere frames per second waarden tegenover een enkele kaart.

Dit wil zeggen dat je in crossfire meestal van een betere framerate kan genieten. Is de framerate sowieso al hoog dan kan je de extra kracht die je niet nodig hebt, gebruiken voor nog extremere instellingen zoals bijvoorbeeld uw anti-aliasing methode opdrijven.

steffoe

Legacy Member
Staat Catalst AI op standaard of Advanced? Als dat uitstaat werkt crossfire niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan