Archief - cpu word te warm:S

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

demon326

Legacy Member
hey iedereen zeg ik zit hier met een goed probleempje mijn cpu draait redenlijk warm als idle temp is ie rond de 54-55 zit al een nieuwe fan op de heatsink
ik heb 4 case fans alle 4 op full speed maar men temp blijft idle op 55-54 ik zit met een amd athlon xp 3200+(barton core dus)
stressed is hij rond de 58 na 3-4uur gamen
hier onder ziet ge wat de temps zijn wat nie erg goed is vooral die van de cpu :( foto vanmen case vind ge inmijn sig bij specs :)

Sensor Properties
Sensor Type Asus ASB100 Bach (SMBus 2Dh)
Motherboard Name Asus A7N8X-E

Temperatures
Motherboard 20 °C (68 °F)
CPU 54 °C (129 °F)
Maxtor 6Y080P0 22 °C (72 °F)

Cooling Fans
CPU 2596 RPM
Chassis 2884 RPM

Voltage Values
CPU Core 1.66 V
+3.3 V 3.34 V
+5 V 4.78 V
+12 V 12.74 V
-12 V -12.65 V
-5 V -4.79 V

JackF

Legacy Member
58 graden stressed temp is geen ramp. Kzou me der geen zorgen in maken. Wil je natuurlijk dat ie absoluut koeler draait dan zal je een betere cooler moeten aanschaffen

demon326

Legacy Member
mja zit pas nieuwe koeler op oude was versleten mja staat maar nen titan fan voor nen intel 2.6GHz op :S mja ik heb amd ik vroeg aan de winkel da houd mijn amd3200+ toch koel ja zijden ze pfff ochja zal het maar op die temp houden :P

Lint

Legacy Member
Ik zou hier blij mee zijn, ik draai idle tussen de 38 en de 43 graden, maar stressed schiet ik opeens tot 65 en boven de 70 :confused:, waardoor hij dus uitvalt. Nu soit, koelpasta dertussen smeren kan misschien een paar graden helpen.
Ma idd zoals al gezegd is het ook niks om u zorgen over te maken.

***ARF***

Legacy Member
Lint als diene stressed direct naar de 70° schiet dan zou ik toch is zien da u koelblok er wel goed opstaat ze.

Exit

Legacy Member
neu, vorige cpu ging tot 84° (was wel palomino) en bleef rustig gamen ... liemiet stond op 85° ingesteld :rofl:

Lint

Legacy Member
***ARF*** zei:
Lint als diene stressed direct naar de 70° schiet dan zou ik toch is zien da u koelblok er wel goed opstaat ze.
Kweet, dat hebben al meerdere mensen mij gezegd, maar die staat er dus wel degelijk goed op. Het enigste dat nog een mogelijkheid is, is dat mijn koelpasta niet goed was ofzo i dunno want voor de rest is alles in orde normaal gezien, ma zoveel kan koelpasta nu ook niet maken.
Het rare is gewoon dat hij het al anderhalf jaar goed doet, en sinds 2 weken pas te warm wordt. Zelfs met ne nieuwe cpu koeler.

deleenheir

Legacy Member
koop uzelf een goei koelerke.

Ik heb net nen SLK-947U gekocht en kzen der héééél tevreden over!!! Mijn cpuke draait overclocked van 1667 --> 1917Mhz idle tegen 37° en stressed ni boven de 47° en dat met alle fans in silent mode...

ComputerVISTA

Legacy Member
vinteg zei:
of te veel?( da werkt nammelijk isolerend)


Inderdaad maar je zal al snel je te veel door de druk van het aanvijzen van je heatsink van tussen de cpu en de heatsink uitduwen he. En das absoluut niet proper als daar zo een kwak rond die socket hangt.

sqito

Legacy Member
cpu bij mij
idle 37°
stressed -> lan -> 12U non stop bezig en zwaar games en belast hé
45° of zo max !!

Massis

Legacy Member
pfew, en ik maar denken dat mijne cpu warm liep tegen 54° ...

Lint

Legacy Member
computer xp zei:
je hebt er toch wel genoeg koelpasta op gedaan he?
Yup
vinteg zei:
of te veel?( da werkt nammelijk isolerend)
Nop

Ik ken zelf niet zo heel veel van koeling ( allé ik weet nog wel hoe hoog de temps ongeveer moeten zitten en hoe ik koelpasta moet aanbrengen enz ), maar der zijn zowiezo een aantal mensen die wel veel met overclocken en koeling bezig zijn komen kijken en ze zagen ook niet direct het probleem. Nu morgen ga ik terug naar mijn kot en daar kan ik alles nog eens opnieuw goed nakijken en wat proberen.
Het enigste wat nog een probleem kan zijn, mijn northbridge koelerke is beetje stuk en draait niet op volle snelheid, nog maar op 75% ongeveer, maar het zou mij heel, heel erg sterk lijken als daardoor mijn cpu temp zo drastisch kan stijgen.
( kheb vervangkoelerke op kot liggen, der moet zowiezo een ander op, maakt ook teveel lawaai :p )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan