Rudra
Legacy Member
beste
Ik ben dus al even bezig om mijn CPU op 4Ghz stabiel te krijgen, eerst had ik de mulitplier verlaagt tot 8.5 om een hogere FSB te krijgen. Nu als ik op 465*8.5 (3.955Ghz) draai dan loopt de CPU (op een Vcore van 1.368V) prima (na 2 uur Orthos draaien geen errors). Maar eens ik op 470x8.5 (4.003Ghz) wil gaan dan loopt de CPU en RAM onstabiel. dus ik dacht aangezien mijn RAM niet meer mee wil op een FSB van 470, verhoog ik mijn multiplier terug naar 9 en voer ik zo mijn CPU omhoog tot mijn RAM weer niet mee wilt. Maar helaas wil dit maar niet lukken! als ik op 445*9 (4.005Ghz) dan loopt weer alles onstabiel, ook na het verhogen van de Vcore. Maar als ik terug naar 440*9 (3.960Ghz) ga dan loopt de CPU ook niet stabiel! terwijl hij op 465*8.5 (3.955Ghz) op dezelfde Vcore wel stabiel draait??
CPU: Intel E8400
RAM: Corsair 4096 DDR2 800 Twinx XMS2
MOBO: Asus P5Q
Ik begin er zo stilaan aan te denken dat mijn CPU geen zin heeft om op 4Ghz te draaien...
Zijn er nog andere mogelijkheden om de boel wel stabiel te krijgen op 4Ghz?
Mvg
Ik ben dus al even bezig om mijn CPU op 4Ghz stabiel te krijgen, eerst had ik de mulitplier verlaagt tot 8.5 om een hogere FSB te krijgen. Nu als ik op 465*8.5 (3.955Ghz) draai dan loopt de CPU (op een Vcore van 1.368V) prima (na 2 uur Orthos draaien geen errors). Maar eens ik op 470x8.5 (4.003Ghz) wil gaan dan loopt de CPU en RAM onstabiel. dus ik dacht aangezien mijn RAM niet meer mee wil op een FSB van 470, verhoog ik mijn multiplier terug naar 9 en voer ik zo mijn CPU omhoog tot mijn RAM weer niet mee wilt. Maar helaas wil dit maar niet lukken! als ik op 445*9 (4.005Ghz) dan loopt weer alles onstabiel, ook na het verhogen van de Vcore. Maar als ik terug naar 440*9 (3.960Ghz) ga dan loopt de CPU ook niet stabiel! terwijl hij op 465*8.5 (3.955Ghz) op dezelfde Vcore wel stabiel draait??
CPU: Intel E8400
RAM: Corsair 4096 DDR2 800 Twinx XMS2
MOBO: Asus P5Q
Ik begin er zo stilaan aan te denken dat mijn CPU geen zin heeft om op 4Ghz te draaien...
Zijn er nog andere mogelijkheden om de boel wel stabiel te krijgen op 4Ghz?
Mvg
Voor constant zo te laten draaien ni, schrijf desnoods u vorige settings/voltages op een papierke -> Zet alles derna wel terug. Als hij derop draait wilt het zeggen da je hem nog wa moet finetunen. Als hij niet boot daarop op die voltages, kan je cpu het gewoonweg niet aan. Maar 3.95 of 4 ghz is maar weinig verschil tho 
een mooi rond getal. Maar blijkbaar is dat voor die CPU een groot verschil 
wil die processor nog ff houden 