Archief - Cpu ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ghostblade

Legacy Member
als ik nu moest kiezen tussen een pentium 4 3.2ghz met HT en een amd 64 3500+ wat zou jij dan kiezen en welke zou dan de beste prestaties hebben ?

slijpschijf

Legacy Member
waarom vraagde als ge al ene gekocht hebt?

dit sta in uw sig:
Pentium 4 3.2 ghz 1 mb cache +HT :ironic: :ironic: :wtf:

Timpie_007

Legacy Member
misschien denkt hij er aan om te vervangen ofzo he, dnek beter na voor je iets post

wxphe

Legacy Member
Timpie_007 zei:
misschien denkt hij er aan om te vervangen ofzo he, dnek beter na voor je iets post

moest ik em zijn met zo'n systeem zou ik wachten met vervangen, omdat er nu veel standaarden worden aangepast. Denk maar aan pci express/ ddr2 die binnenkort op punt komt en dan ddr400 klopt/ dual core processors van intel(en mss toch nog overschakeling 64bit)/ atx die btx kan worden. Bijna al deze data's zijn voor 2005 dusja dat jaartje wachten met diene pc moet toch lukken of nie? :confused:

eraserke

Legacy Member
Ironpole zei:
3500+
Veel beter voor te gamen

idd

kijk ne pentium dat is gemaakt door intel :) wow goed e van mij...
maar intel en microsoft werken dus samen...dit wil zeggen zolang je alleen microsoft software gebruikt enz dan zijde idd beter met een intel...die draaien stabiel en ge hebt veel minder problemen...daarom dat ze in bedrijven meestal met intel werken...voor tekenporgramma's gebruiken ze dan weer mac...ook al beweren ze dat mac's geen krachtige pckes zijn...ze worden gebruikt door bedrijven voor technisch tekenen etc...

amd >>> games voor ons dus :p

amd kunde nog wa mee foefelen>>>overclocken
en die zullen u meer amusement geven bij games dan zo nen intel zeker als ge is naar de prijzen kijkt...

greetzz

Lan

Legacy Member
De tijd dat er compatibiliteitsproblemen waren tussen Windows en AMD processors is al LANG voorbij, dus dat is geen argument meer. Het is WEL zo dat de marketingboys van Intel VEEL meer geld ertegenaan smijten. Vergeet niet dat veel IT-managers van bedrijven niet het minste benul hebben van de interne werking van een pc. Naambekendheid is alles hé. Vraag maar eens aan gewone mens op straat. Die kent enkel de naam Intel. Van AMD heeft die nog nooit gehoord.

Tekenprogramma's op MAC. Grafische industrie ja, maar designprogramma's voor mechanische onderdelen, constructie, archtitectuur dat zit allemaal 100% op pc basis (pro/engineer, solidworks, Autodesk Inventor, Catia ...). Ook renderfarms en dergelijke voor animatie enzo zitten allemaal op pc basis (met grote racks blade-servers).

Waarom is AMD goedkoper? Simpel ze zijn de marktleider niet dus je moet een bonus geven tegenover deze marktleider. Momenteel zijn we erg gelukkig want er zijn 2 bonussen: snelheid én prijs :D

Besluit: momenteel AMD de beste keus (en het prestatievoordeel zal wss toch een 12à18 maanden standhouden)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan