Archief - Corsair twinx pro 1024 pc 4000 dinges

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

schumi2003

Legacy Member
TWINX1024-4000PRO
XMS4000 1024MB 3-4-4-8 2x184 DIMM Black XMS ProSeries


dit zijn de specs volgens de corsair website


maar ik draai nu maar op 200 HTT dus eingelijk maar op pc 3200 ( 400 mhz )


nu zijn mijn timings redelijk hoog nml 3-3-3-8, op 2.7 V


hoe moet ik mijn timings nu omlaag halen ?

2.8 - 2.85V geven en op ddr400 instellen in bios ?

voor specs zie sig

nazaar

Legacy Member
-zet uw vdimm op 2.8V
-zet uw timings zo laag mogelijk

kbegrijp uw vraag eigenlijk niet :s

BerT

Legacy Member
Mss ondersteund u mobo de standaard snelheden niet.

Ga in bios naar u geheugen hoekje en laat de timings instellen door spd.
Je moet je HT van je cpu op 250 mhz laten lopen.
Denk eerder dat je cpu niet meekan of mobo.
Verlaag multiplier en verhoog de HT ... lukt het nog niet , u nortbridge beke meer voltage geven en dan nog is proberen.
Lukt het nog niet ... gaat niet met mobo

schumi2003

Legacy Member
ofwel pc3200 gaan halen want die gast had zomaar pc4000 meegepakt dus


ik zit nu 2.5/3/35 op 2.75v

als ik een van de 2 drieën verlaag dan ist lock up :p

Puijken

Legacy Member
schumi2003 zei:
ofwel pc3200 gaan halen want die gast had zomaar pc4000 meegepakt dus


ik zit nu 2.5/3/35 op 2.75v

als ik een van de 2 drieën verlaag dan ist lock up :p

Is SUPER normaal .... :)
Veel PC4000/PC4400 ram haalt gewoon geen lage timings op lagere snelheden... Als ge bv. PC4400 hebt met timings 2.5-3-3-7, dan is er kans dat ze bijvoorbeeld geen 2-2-2-5 halen op PC3200... alhoewel de snelheid veel lager ligt. Dit is omdat de chips gemaakt zijn voor hoge snelheden en "lage" latency's...

:offtopic:

Trouwens in u sig staat er AMD4000+ @ FX55... heeft nen FX55 genen meg cache? En nen AMD4000+ nen halven meg maar ? Mijn CPU mag dan ook wel 2600Mhz draaien... daarom ist nog steeds geen FX55 eh :p

schumi2003

Legacy Member
Puijken zei:
Is SUPER normaal .... :)
Veel PC4000/PC4400 ram haalt gewoon geen lage timings op lagere snelheden... Als ge bv. PC4400 hebt met timings 2.5-3-3-7, dan is er kans dat ze bijvoorbeeld geen 2-2-2-5 halen op PC3200... alhoewel de snelheid veel lager ligt. Dit is omdat de chips gemaakt zijn voor hoge snelheden en "lage" latency's...

:offtopic:

Trouwens in u sig staat er AMD4000+ @ FX55... heeft nen FX55 genen meg cache? En nen AMD4000+ nen halven meg maar ? Mijn CPU mag dan ook wel 2600Mhz draaien... daarom ist nog steeds geen FX55 eh :p


1024 kb cache heb ik ;) dus tis eingelijk ne full fx-55 enkel label zegt van niet :crazy:

Fr@gsta

Legacy Member
L@TrO zei:
dan is het een 4200+... en zeker geen fx

Als zijn 4000+ op 2.6Ghz draait is het toch bijna een FX. Enkel ECC support ontbreekt en de vrije multiplier naar boven toe.

L@TrO

Legacy Member
Fr@gsta zei:
Als zijn 4000+ op 2.6Ghz draait is het toch bijna een FX. Enkel ECC support ontbreekt en de vrije multiplier naar boven toe.

Andere core andere processor, niet ? ;)

schumi2003

Legacy Member
L@TrO zei:
dan is het een 4200+... en zeker geen fx


4000+ = FX-53


enkel label is verandert dus

4000+ @ 2.6HGz = FX-55

= 100% chips gelijk , ook l2 cache enkel stock speeds, fx heeft alle multi's unlocked
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan