Archief - coolpasta noodzakelijk?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tekn0w!z

Legacy Member
Heb een i5 2500K samen met een Scythe Mugen 2 revB.
Coolpasta heb ik niet, is dit echt noodzakelijk om te OC'en?
Zo ja, welke raden jullie mij aan?

cool_boy_ke

Legacy Member
Ja je hebt zowiso koelpasta nodig. Dat moet tussen de CPU en uw koeler zitten.

cool_boy_ke

Legacy Member
Merk maakt niet zo veel uit. Veel mensen hebben graag de Artic Silver.

Yank

Legacy Member
Koelpasta moet bij de Mugen 2 erbij zitten, moet je niet apart bijkopen

tekn0w!z

Legacy Member
Frado2005 zei:
Zeker dat je wil overclocken?

Ja

Yank zei:
Koelpasta moet bij de Mugen 2 erbij zitten, moet je niet apart bijkopen

Mijn Mugen zat eerst op mijn E8400 :)
Heb intussen gold compound pasta van Konig gekocht.

Thx voor de replies!

kingjulie

Legacy Member
Je hebt geen coolpasta nodig in se, maar het is wel een gemakkelijke, goedkope manier om veilig de processor koel te houden.
Je kan tussen de koeler en de processor ook een hoop huistuinen keuken middeltjes zetten die ook goed werken. Enkele voorbeelden: motorolie, olijfolie, kaarsenwas, tandpasta, muggenzalf (heb ik zelf ooit eens getest op een oude P3 ^^), etc.

Thermal Compound Roundup - August 2011 | Hardware Secrets
Je moet die dingen wel vaak vervangen.
Eigenlijk vermeld ik het voor de volledigheid, je gaat toch niet elke week je koeler demonteren om olijfolie te vervangen. Voor 4 euro heb je al koelpasta en geen enkele koelpaste presteerd echt gevaarlijk slecht.

mdgf

Legacy Member
Je moet die dingen wel vaak vervangen.
Daar zit het probleem hem inderdaad :(.
Ik raad zelf mensen aan die tijdelijk hun pc moeten gebruiken zonder koelpasta van wat lippenstift (alhoewel tandpasta eigenlijk wel praktischer is voor de mannelijke bevolking :p, kzal dat vanaf nu aanraden als het moet) erop te smeren, maar direct pasta te bestellen.

En je moet wel degelijk koelpasta hebben, je link bevestigd dat ook, 63° idle betekent dat je sebiet boven de 100° gaat zitten onder load me dunkt.

koemans

Legacy Member
Je i5 2500 k is totaal nutteloos om te overklokken tenzij je zware cat programmas draait ...

kingjulie

Legacy Member
Football manager 2011 is uiteraard een "cat" programma om zo maar even het eerste voorebeeld dat in me op komt te noemen.
Winrar zal sneller zijn, high end games a la crysis2 zal je dat ook merken.
Dus stop met onnozel te doen.

OT: Gz mon^^

fortuneke

Legacy Member
kingjulie zei:
Winrar zal sneller zijn, high end games a la crysis2 zal je dat ook merken.
Dus stop met onnozel te doen.

OT: Gz mon^^

Amen Dude ! Overclocken is handig voor meerdere dingen :)

Tharionos

Legacy Member
geachte heer ,

zoals alvast eerder vermeld is de koelpasta een must :)

door microscopische ( mega fout ) oneffenheden in de opervlakten vormen dit isolerende paketjes lucht die overdracht van de warmte van de CPU tegengaan . De koelpasta helpt hierbij deze pakketjes weg te werken en zo een mooi contact te verkrijgen van CPU met koeler .

heb ik van een Engels boekje gelezen zeer handig indien je wenst kan ik je het doorgeven .

ik hoop dat je hier iets mee was .


met vriendelijke groet

Smashy

Legacy Member
tekn0w!z zei:
Dan stel ik voor dat je wat meer gaat lezen over overclocken.

Goede koeling is stap 1
Belangrijkste onderdeel in goede koeling is zorgen voor goed contact zodat de warmte kan worden doorgegeven en daarvoor heb je koelpasta nodig.

Ik versta Frado2005 zijn vraag helemaal, dat zou echt parate kennis moeten zijn voor iedereen die wil overclocken.

tekn0w!z

Legacy Member
Smashy zei:
Dan stel ik voor dat je wat meer gaat lezen over overclocken.

Goede koeling is stap 1
Belangrijkste onderdeel in goede koeling is zorgen voor goed contact zodat de warmte kan worden doorgegeven en daarvoor heb je koelpasta nodig.

Ik versta Frado2005 zijn vraag helemaal, dat zou echt parate kennis moeten zijn voor iedereen die wil overclocken.

Heb altijd geweten dat coolpasta een temperatuurwinst van een aantal graden oplevert, vandaar mijn vraag als het echt noodzakelijk is.

Ik heb ook niet gezegd dat ik extreem ga OC'en he, stap voor stap.. ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan