C-Raz
Legacy Member
Beste,
Ik wil me verontschuldigingen moest het antwoord op mijn vraag reeds gegeven zijn op dit forum. Ik heb de search al eens gebruikt maar spijtig geen duidelijk antwoord gegeven.
Ik meende mij ook te herinneren dat ik mijn vraag al eens gesteld heb in een andere discussie, maar ook deze is niet meer terug te vinden.
Goed:
Ik heb een sony lcd tv met 3 hdmi poorten.
Voorlopig heb ik aan mijn tv een PS3, een laptop en een digicorder via deze hdmi poorten hangen.
De laptop zou vervangen worden door een WD Mediacenter (met wifi).
Tot hier geen problemen, maar ik ben ook van plan om een surroundsysteem aan te schaffen (met apparte reciever).
Hoe verbind ik nu alle apparatuur het beste met mijn tv?
Alles naar de reciever via hdmi en de reciever via hdmi naar mijn televisie?
Of zijn er andere mogelijkheden zodat ik elk apparaat op een appart hdmi-kanaal krijg?
En indien alles via reciever is aangesloten, kan ik dan nog gebruik maken van de gewone boxen van mijn tv? Of gaat dit enkel via het surround?
Bijkomende vraag:
Stel dat ik nu een homecinemasysteem koop van simpelweg sony, dus zonder reciever. Hoe zit het dan met de verbindingen? Moet ik dan een keuze maken wat ik allemaal kan afspelen via 5.1?
Ik zal morgen een 'schema' maken met men apparaten voor het wat duidelijker te maken.
Nogmaals mijn excuses moest dit hier al eens gepost zijn!
mvg
Patrick
Ik wil me verontschuldigingen moest het antwoord op mijn vraag reeds gegeven zijn op dit forum. Ik heb de search al eens gebruikt maar spijtig geen duidelijk antwoord gegeven.
Ik meende mij ook te herinneren dat ik mijn vraag al eens gesteld heb in een andere discussie, maar ook deze is niet meer terug te vinden.
Goed:
Ik heb een sony lcd tv met 3 hdmi poorten.
Voorlopig heb ik aan mijn tv een PS3, een laptop en een digicorder via deze hdmi poorten hangen.
De laptop zou vervangen worden door een WD Mediacenter (met wifi).
Tot hier geen problemen, maar ik ben ook van plan om een surroundsysteem aan te schaffen (met apparte reciever).
Hoe verbind ik nu alle apparatuur het beste met mijn tv?
Alles naar de reciever via hdmi en de reciever via hdmi naar mijn televisie?
Of zijn er andere mogelijkheden zodat ik elk apparaat op een appart hdmi-kanaal krijg?
En indien alles via reciever is aangesloten, kan ik dan nog gebruik maken van de gewone boxen van mijn tv? Of gaat dit enkel via het surround?
Bijkomende vraag:
Stel dat ik nu een homecinemasysteem koop van simpelweg sony, dus zonder reciever. Hoe zit het dan met de verbindingen? Moet ik dan een keuze maken wat ik allemaal kan afspelen via 5.1?
Ik zal morgen een 'schema' maken met men apparaten voor het wat duidelijker te maken.
Nogmaals mijn excuses moest dit hier al eens gepost zijn!
mvg
Patrick
.
