Archief - coax kabel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Editor

Legacy Member
Hallo iedereen

Ik zou van beneden (garage) een kabel willen trekken naar een mogelijke televisie boven. Op het net zie ik verschillende soorten coax-cables, kan iemand mij vertellen welke soort ik het beste kies? Alsook, is er iemand die de tools / kennis heeft om een kop op zo'n coax-kabel te zetten?

Alvast bedankt

pse

Legacy Member
ik werk zelf voor telenet en kom dus veel in aanraking met deze kabels.
Je hebt er veel verschillende en enorm veel rommel tussen zitten.
Het moet een dubbel afgeschermde kabel zijn, dan ben je goed.
Als je in de winkel gewoon achter telenet kabel vraagt zouden ze die normaal moeten hebben

Editor

Legacy Member
en is het mogelijk om een bestaande kabel te verlengen zonder kwaliteitsverlies? Of zet je dan beter een nieuwe kabel? Merci

MrZodiac

Legacy Member
indd. dubbel afgeschermde kabel gebruiken.

Verder kan je ook Coax connectoren krijgen die je erop kan draaien en dus niet meer met een speciale tang moet bevestigen. Beter is het plaatsen van een contact doos.

pse

Legacy Member
best nie aan elkaar zetten, maar kan wel. Contact doos is een oplossing , schroef connectoren ook.
Maar het blijft beter rechtstreeks te werken met nijp connector en dan manneke erop schroeven. Aan de andere kant recht best recht op de NIU ( versterker ).

Editor

Legacy Member
En weten jullie wanneer je verlies krijgt op de kabel? Want als ik me niet vergis is het toch zo'n 40-50m vanaf de telenet versterker tot aan de plek waar ik m'n televisie wil. Echt zonde dat ik de volledige toer rondom de kamers omdat ik niet door de isolatie van het huis kan.

Editor

Legacy Member
ik hoop dat 'telenet digitale tv' met hd-digicorder een juist antwoord is op die vraag? :)

pse

Legacy Member
aah , ja :D idtv dus :p
Trek dan ook ineens een utp kabel voor de interactiviteit ( films huren etc )

Editor

Legacy Member
wel, ik heb die zaken afstaan aangezien mijn hd-digicorder achter een telenet modem staat. De internet-kabel is wel very handy om m'n ps3 op aan te sluiten en dan rechtstreeks films te sharen

TrsH

Legacy Member
pse zei:
zou net moeten lukken met RG-59. Is het voor atv of idtv ?


lol dat em maar nen rg6 trekt ipv nen rg59 om 40 to 50 meter te overbruggen...

RG6 gaat zelfs maar tot 30 meter vanaf dan moet je een rg11 trekken maar een RG11 als binnenbekabeling zou ik nu ook weer niet doen :)

trek een RG6 en steek hem op de +4dB uitgang van uw NIU en normaal zou je weinig tot geen verlies mogen hebben.

Editor

Legacy Member
Niu Trsh?

TeddySo zei:
powerlans kan je ook gebruiken.

Klopt, maar het probleem is dat m'n ps3 enkel werkt achter router en ik echt wel niet nog eens een extra utp naar boven ga trekken om m'n digicorder op aan te sluiten. Volledig mee akkoord dat het een shame is wanneer ik interactiviteit verlies, niet om die films hoor maar het feit da tik met m'n iphone makkelijk kon instellen wat ik al dan niet wou opnemen wanneer ik weg van huis ben.

TeddySo

Legacy Member
Editor zei:
Niu Trsh?



Klopt, maar het probleem is dat m'n ps3 enkel werkt achter router en ik echt wel niet nog eens een extra utp naar boven ga trekken om m'n digicorder op aan te sluiten. Volledig mee akkoord dat het een shame is wanneer ik interactiviteit verlies, niet om die films hoor maar het feit da tik met m'n iphone makkelijk kon instellen wat ik al dan niet wou opnemen wanneer ik weg van huis ben.

als je de utp kabel van de switch naar de powerlan laat lopen
en dan boven (in je kamer) de utp van powerlan naar digicorder laat lopen, is er toch geen enkel probleem

je opstelling zou dan als volgt zijn


Code:
(Beneden)
---Internet---
|
 -----Switch--- Powerlan1
|
 -----Router

(Boven)

Powerlan2
|
 -----Digicorder

nu weet ik niet hoe je ps3 op het internet geraakt?
door midel van een al reeds getrokken utp?
of wifi?


Greetz

TrsH

Legacy Member
ik weet ook niet goed hoe uw opstelling er momenteel uitziet, maar ik ga ervan uit dat al uw toestellen bovenop uw kamer staan en enkel de modem beneden staat en er beneden niets moet aangesloten worden.

als dit het geval is kan je als volgt te werk gaan


op uw modem beneden steek je uw powerlan.

boven steek je de tweede powerlan in.

op die powerlan steek je de switch.
van uw switch ga je dan gewoon naar uw digicorder.
en uw router steek je ook gewoon op de switch en dan sluit je gewoon uw PS3 op uw router.

zou perfect moeten werken als de snelheid tussen uw powerlans goed is tenminste.

Editor

Legacy Member
inzake internetopstelling zit ik wel goed hoor. En inderdaad, powerlan is superinteressant maar het probleem is dat ik boven naast die digicorder ook nog een ps3 en home theater system zal hebben die ook op het net moeten (en dit wel achter router).

Maar kijk, dat is het probleem niet. Ik moet met een coax van in de garage (stekkerverdeler telenet) door het plafond en dan nog een zeker aantal meter kabel in de tussenruimte achter de kamers leggen hier, al bij al zal dit toch een 30-40 meter zijn.

Kunnen jullie eens een voorbeeldlink geven van een kabel die van toepassing zou kunnen zijn. Bij brico of gamma bijvoorbeeld, en moet er een versterker tussen wanneer je al aan 30-40 meter zit? Het esthetische ervan is nihil aangezien de kabel achter de muren zal lopen en dus nooit deftig door bezoekers opgemerkt kan worden.

Klopt het dat je nu connectoren die je er zelf op kan vijzen zodat je al dat dure materiaal niet nodig hebt?

Excuses voor het genoob, maar ik ken er geen jota van.

TrsH

Legacy Member
jij hebt deze nodig.

Coax RG6 - PVC grijs - Telenet/Interelectra - met prijs

op foto slaat ie wat groen uit maar infeite is dit gewone grijze coax, maat RG6

die RG6 staat voor de dikte.

ja het klopt dat je idd draaiconnectoren hebt dezerdagen, nee er moet geen versterker meer tussen zolang je voor een RG6 gaat.
op uw versterker ga je zien dat er 4 tv aansluitingen zijn 2x 0dB en 2x +4dB

steek uw coax op een +4dB en de klus is geklaard.

ps: als je voor draaiconectoren gaat maak dan zeker dat je deze er op de goede manier opsteekt en ze er niet inprutst, want daj ga je problemen krijgen.

TeddySo

Legacy Member
misschien nog handig om te weten hoe je de kabel moet strippen?
ik heb zo een striptooltje waar ik gewoon maat moet instellen.
maar als je dit niet hebt, scherp cutter mesje
eerste mantel eraf, ongeveer 2 cm, de koperen (haren) snij ik er altijd een beetje af.
dan de koperen (blad mantel) erop laten. ongeveer 1 cm snij je de Blad mantel en de plastieken mantel eraf. dan de f connector erop schroeven tot de blad mantel er volledig ingeschroefd zit. dan het koperen pinnetje afknippen op het einde van de fconnector.

hopelijk heb ik het een beetje kunnen verklaren...

Groetjes
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan